توکیو السلام

توکیو السّلام

🔵 روز يكشنبه در رأى گيرى شوراى شهر توكيو، حزب خانم يوريكو كوايكه شهردار فعلى، با شكست دادن حزب شينزو آبه [نخست وزیر]، اكثريت را به دست آورد. امروز به خاطر اين پيروزى، شهردار قدرتمند توكيو را براى يك جلسه سؤال و جواب زنده غير رسمى به تلويزيون دعوت كرده بودند. در پايانِ صحبت وقتى ايشان مى خواست جلسه را ترك كند يكى از شركت كنندگان جوان از ايشان امضا خواست ... كوايكه امضا كرد و همه با تعجب نگاه كردند، ايشان گفت امضاىِ من خاصه و معنى آن صلح است. وقتى کاغذ را به طرف دوربين گرفتند ديدم نوشته "السلام" !

خانم كوايكه قبلا در دولت اقاى آبه وزير دفاع بود و مدتى هم در دانشگاه آمريكايى قاهره تحصيل كرده است.
*از صفحه دوست گرامی دکتر هوشنگ حبیب زاده

تصویر پائین🔻⬇️

@solseghalam