✅ «های وب» فردا به گردونه معاملات باز می‌گردد

✅«های وب» فردا به گردونه معاملات باز می‌گردد

🔹حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس در گفتگو با بورسینه درباره بازگشایی نماد «های وب» ابراز امیدواری کرد.
🔹به گفته وی مشکل صورتهای مالی داده‌گستر عصر نوین برطرف شده و احتمالا نماد این شرکت فردا بازگشایی خواهد شد.
🔹از این رو فردا روز مهمی برای سهامداران شرکت های وب خواهد بود.
🔹نماد این شرکت 22شهریور ماه سال گذشته برای اولین بار در بورس تهران مورد معامله قرار گرفت. اما پس از مدت کوتاهی در تاریخ 21 آذر ماه سال گذشته به دلیل ابهام ادغام این شرکت با شرکت پارس آنلاین متوقف شد.
🔹اگرچه موضوع ادغام «های وب» و پارس آنلاین به عنوان دلیل توقف نماد قلمداد شد، اما آنچه باعث توقف مطول معاملات سهام این شرکت شد، موضوع نحوه شناسایی درآمد و هزینه پروژه USO (اینترنت روستایی) بود.
🔹حالا قرار است درآمدهای مازاد بر آنچه استاندارد حسابداری قبول دارد (232میلیارد تومان) از صورتهای مالی خارج شده و ظرف سال‌های آتی و همزمان با پیشرفت پروژه شناسایی شود.
🔹همچنین قرار است تمام آثار سود و زیانی این تعدیل توسط سهامدار عمده (ایمان میری) جبران شود تا سهامداران خرد از این موضوع زیان نبینند. (احتمالا سهام توسط سهامدار عمده از بازار خریداری خواهد شد).

@stockmarket_press