✅ادامه از پست قبل👇👆

#زپارس

✅ادامه از پست قبل👇👆

🔹کاظم پور درخصوص تهدیدهای شرکت به مسائل اجتماعی شامل طرح ساماندهی عشایر محدوده نشین و عدم دسترسی به نقدینگی به دلیل عدم اختصاص کافی تسهیلات به واحدهای بخش کشاورزی و سود بالای تسهیلات اختصاصی که به هیچ عنوان با درآمدهای فعلی بخش کشاورزی همخوانی ندارد و همچنین وجود معارضین منطقه‌ای که در مورد اراضی شرکت ادعاهایی دارند،اشاره کرد.

🔹پیش بینی سود هر سهم و برنامه افزایش سرمایه

وی پیش بینی سود هر سهم سال جاری را 560 ریال اعلام کرد و افزود: در افق 1400 براورد می شود سود شرکت به 70 میلیون تومان برسد.افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی در برنامه شرکت وجود دارد تا سرمایه را به 64 میلیارد تومان برساند.باتوجه به اینکه شرکت در حوزه صیفی جات فعالیت کشاورزی ندارد با اجاره اراضی درامد غیرعملیاتی بالایی از اجاره آنها به دست می اورد.بودجه شرکت در سال مالی 96-97 مبلغ 18 میلیارد تومان است که "زپارس" موفق شده در 6 ماهه 15 درصد آن معادل 2.7 میلیارد تومان پوشش داده شده است.

🔹صادرات محصولات

کاظم پور درخصوص صادرات محصولات گفت: در محصولات استراتژیک همانند گندم،جو و کلزا اجازه صادرات نداریم اما بازاریابی صادرات بذر هیبرید آفتابگردان به اوکراین و بذر هیبرید ذرت به عراق و آذربایجان انجام شده،همچنین شیر تولیدی هم جهت فراوری به پگاه ارومیه تحویل داده و محصولات لبنی سپس صادرات می شود.بیشترین سود شرکت از تولید بذر کلزا،ذرت،گندم و جو به دست می آید.

🔹نرخ تسهیلات دریافتی

آزادخواه مدیرمالی شرکت درباره نرخ تسهیلات دریافتی گفت: اکثر تسهیلات دریافتی با نرخ 18 درصد اخذ شده و افزایش نرخ ارز به جز افزایش در مواد اولیه مصرفی مانند سم و کود تاثیری ندارد.قیمت گذاری محصول گندم نیز با توجه به اینکه حق فروش آزاد وجود ندارد به نرخ تضمینی به دولت تحویل داده می شود و یا بر اساس نرخ روز بازار فروخته می شود.

@stockmarket_press