✳️اخبار و اطلاعات اقتصادي به ويژه بازار سرمايه
🔴کرباسیان: خروجبانکها از بنگاهداری دستور رییس جمهور است/تصمیم غلط فولاد خوزستان را از زنجیره فولاد خارج کرده بود
🔴کرباسیان: خروجبانکها از بنگاهداری دستور رییس جمهور است/تصمیم غلط فولاد خوزستان را از زنجیره فولاد خارج کرده بود
🔹کرباسیان خبر داد:واگذاری کنسانتره و گندله "توسعه ملی" به فولاد خوزستان
رییس هیات عامل ایمیدرو از واگذاری کارخانه های کنسانتره و گندله سازی شرکت توسعه ملی به شرکت فولاد خوزستان خبر داد.
🔹مهدی کرباسیان با اشاره به برگزاری جلسه ای با محمد کشانی مدیر عامل فولاد خوزستان، خداداد غریب پور مدیر عامل شرکت توسعه ملی و محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار، گفت: واگذاری کارخانه های فرآوری شرکت توسعه ملی در مجتمع معدنی سنگان به شرکت فولاد خوزستان گامی موثر در مسیر سیاست های اصل 44 قانون اساسی، خصوصی سازی و خروج بانک ها از بنگاه داری است.
🔹وی به دستور رییس جمهوری درباره خروج بانک ها از بنگاه داری اشاره کرد و اظهار داشت: این دستور رییس جمهوری به وزیر امور اقتصاد و دارایی، در جهت حمایت از تولید صورت گرفته در شرایطی که پیشتر شاهد رقابت بانک ها با بخش خصوصی بودیم اما اکنون شرکت توسعه ملی وابسته به بانک ملی، اقدامی شایسته ای انجام داده به طوری که این بانک در روند کار تخصصی بانکداری و شرکت های فولاد خوزستان نیز در روند توسعه قرار گیرد.
🔹رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: در گذشته به سبب واگذاری های غیراصولی و غیرتخصصی، زنجیره تولید به ویژه در بخش فولاد سبب شد تا شرکت بزرگی همچون فولاد خوزستان از زنجیره فولاد خارج شود