✳️اخبار و اطلاعات اقتصادي به ويژه بازار سرمايه
✅سهام بانک دی پس از دو سال برای اولین بار قابل معامله شد/ زیان ۵۰ درصدی سهامداران بانکی که در آستانه ورشکستگی است
✅سهام بانک دی پس از دو سال برای اولین بار قابل معامله شد/ زیان ۵۰ درصدی سهامداران بانکی که در آستانه ورشکستگی است
🔹امروز نماد معاملاتی سهام بانک دی در فرابورس ایران پس از دو سال بازگشایی شد.
🔹طی فرآیند کشف قیمت، هر سهم بان دی ۶۹۵ ریال قیمت خورد. این در حالی است که دو سال پیش در تاریخ ۲۹ تیرماه ۹۵، نماد «دی» با قیمت ۱۴۰ تومان متوقف شده بود.
🔹در واقع سهامداران بانک طی مدت دو سال توقف معاملات سهام این شرکت، بیش از ۵۰ درصد زیان کردند.
🔹این در حالی است که سپردهگذاران بانک دی در این مدت سود خود را تمام و کمال دریافت کردهاند.
🔹بررسیها نشان میدهد که بانک دی طی سه سال گذشته بیش از ۱۱هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان سود به سپردهگذاران خود پرداخت کرده است.
🔹اما تمام درآمد بانک از محل پرداخت تسهیلات در این سه سال تنها ۶هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان بوده است.
🔹زیاندهی ادامهدار این بانک در سالهای اخیر باعث شکلگیری زیان انباشته ۴هزار و ۲۵۹ میلیارد تومانی شده است که این رقم بیش از ۶.۶ برابر سرمایه بانک است.
🔹گفتنی است سازمان بورس به این بانک یک سال فرصت داده است تا تمهیدات لازم را برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت اتخاذ کند./ اقتصادآنلاین
@stockmarket_press