​چگونه با Toncoin درآمد غیرفعال (پسیو) داشته باشیم؟

​چگونه با Toncoin درآمد غیرفعال (پسیو) داشته باشیم؟

چگونه با Toncoin درآمد غیرفعال (پَسیو) داشته باشیم؟

امروز، به طور خلاصه نگاهی به 2 روش درآمدزایی غیر فعال با Toncoin خواهیم داشت: استیکینگ و فارمینگ.

استیکینگ Toncoin

استیکینگ راهی برای کسب درآمد غیرفعال است که در آن دارندگان توکن، در ازای کمک به باثبات نگه داشتن بلاک چین، سود و پاداشی دریافت می کنند.

استیکینگ در شبکه TON برای ولیدیتورها (نود های شبکه که بلاک چین را آنلاین و فعال و کارآمد نگه می‌دارند و در مقابل سود می گیرند)، در دسترس است.

البته برای تبدیل شدن به ولیدیتور در TON، کاربران باید میزان نسبتا زیادی سکه را به اشتراک بگذارند. بنابراین، تنها هولدرهایی که مقدار قابل توجهی Toncoin دارند واجد شرایط هستند.

در همین حال، توسعه‌دهندگان TON روی سرویس TON Nominators کار می‌کنند که به کاربران این امکان را می دهد در پروسه ی اعتبارسنجی شبکه شرکت کنند و کسب درآمد داشته باشند.

سرویس TON Nominators قرار است در پایان سه ماهه اول 2022 راه اندازی شود.

همچنین، در حال حاضر، استخرهای استیکینگ (staking pool) توسط تیم‌های مختلف جامعه TON در حال توسعه است، که به دارندگان مقادیر کم Toncoin نیز اجازه دهد حتی بدون قرارداد TON Nominator در استیکینگ شرکت کنند. ما مشتاقانه منتظر آمدن آنها هستیم.

مشارکت در استخر نقدینگی

ما قبلاً مطلبی درباره ی استخرهای نقدینگی و چرایی اهمیت آنها منتشر کردیم.

صرافی‌های غیرمتمرکز Uniswap و PancakeSwap میزبان برخی از فعال‌ترین استخرهای نقدینگی در این صنعت هستند که کاربران می‌توانند جفت نقدینگی را به استخرها اضافه کنند و درآمدی را در قالب درصدی از کمیسیون تراکنش‌های سایر کاربران دریافت کنند.

با افزودن نقدینگی به استخرها، دارندگان Toncoin می توانند درآمدی غیرفعال داشته باشند و نیازی به صرف هزینه های بالا برای خرید تجهیزات ماینینگ و یا گذاشتن وثیقه و سپرده های بزرگ برای ولیدیتور شدن نیست.

فارمینگ Toncoin

فارمینگ عبارت است از قرار دادن وجوه شما در هر ابزار مالی به منظور کسب درآمد.

اگرچه این تلاش مشابهی برای تامین نقدینگی است، اما اینجا یک تفاوت وجود دارد: شما یک پاداش اضافی برای ارائه نقدینگی در جفت‌های معاملاتی دریافت می‌کنید.

بیایید با مثال توضیح دهیم:

دارندگان Toncoin پس از ارائه نقدینگی برای استخر TONCOIN/USDT در صرافی غیرمتمرکز Biswap، واجد شرایط شرکت در یک استخر استیکینگ (سهام) می‌شوند و کاربران از آن به‌ صورت ارز بومی این پلتفرم، BSW، پاداش دریافت می‌کنند.

بنابراین، کاربران ضمن کسب پاداش از استخر نقدینگی، از استخر استیکینگ نیز پاداش دریافت می کنند.

شکل های دیگری نیز از فارمینگ وجود دارند، مانند فارمینگ مارکتینگ، که برای تبلیغ یک ارز دیجیتال استفاده می شود.

مانند سایر تبلیغات و پروموشن های ارزهای دیجیتال، فرضا یک صرافی کریپتو اعلام می‌کند که فارمینگ یک توکن خاص چه زمانی آغاز می‌شود و هولدرهای آن ارز را برای شرکت در رویداد دعوت می‌کند.

در طول این رویداد، دارندگان توکن مقداری ارز دیجیتال خود را به صرافی ارسال می کنند و در ازای آن پاداش دریافت می کنند.

با این حال، در این نوع فارمینگ، هدف صرفاً ترویج و جلب توجه به یک توکن جدید است و هیچ مزیتی برای بلاک چین یا صرافی به همراه ندارد.

امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد و کمی بیشتر درباره ی آنچه در دنیای کریپتو می گذرد دانسته باشید.

در این مطلب سعی شد درک کلی از مفاهیم استیکینگ و فارمینگ Toncoin داده شود، اما با این وجود یادآور می شویم که همه ابزارهای غیر متمرکز برای کسب درآمد غیرفعال همیشه همراه با ریسک هستند. لطفا همواره با احتیاط تجارت و سرمایه گذاری کنید.