🔆 امروز، توجه به مرگ سقراط، یادآور اعدام «عقل» توسط «اکثریت» است. 🔆 باید از ایران دفاع کرد، به نام یا به ننگ«جواد طباطبایی».🇮🇷 🔆 درباره تاریخ، فلسفه، علمسیاست و علمحقوق. 🇮🇷: @MinervaEule1776 📚: https://t.me/denkenfurdenken
📍انحطاط اخلاقی روحی هندیان📍.. 📍پاسخی به ستیز و دیپلمردی ناصرپورپیرار📍.. 📍حتما بخوانید📍
📍انحطاط اخلاقی روحی هندیان📍
📍پاسخی به #ایرانستیز و دیپلمردی ناصرپورپیرار📍
📍حتما بخوانید📍
💠 هگل در درسگفتارهای فلسفه تاریخ در تحلیل موضع تاریخ هِند، و در درجه اول برای تحلیل مفهوم غیریت انحطاط اخلاقی هندوان رو اینگونه یادآوری میکند:
◼️انسانیت هندوان با این خصیصه شناخته میشود: او در هیچ حالتی هیچ حیوانی را هلاک نمیکند، نوانخانههای مجهز برای گاوها و بوزینههای پیر تاسیس میکند، اما در سرتاسر هند، حتی یک موسسه مخصوص بیماران و سالخوردگان علیل یافت نمیشود؛ هندوان بر روی مورچه پا نمیگذارند اما به راحتی از کنار گدایان بدبخت بیسرپناه عبور میکنند.
🔶 اما نکته بسیار جالب توجه دقت هگل درباره تاریخ ایران است:
⬛️ به این ترتیب ایرانیان(روح ایرانی) #نورانی و #پاک است. مثال مجسّم ملتی که در اخلاق جمعیِ پاکگویی در جمعی مقّدس زیست میکند. و سپس می افزاید که: اما اینجا یعنی در ایران، برای نخستین بار نوری در تاریخ طلوع کرد که میتابد و غیر را روشن میکند زیرا آغاز نور #زرتشت بود که به جهان آگاهی تابید.
🔳 ایران به این اعتبار نقطه گسست از حیثیت طبیعی آسیا و قلمرویی است که هرگز اهمیت خودش را از دست نداده است.
...و چونان گلسرخی که از شامگاه تا پگاه عطری برمیافشاند(VPG, 273).
🔲 اما جالب است که فیلسوفی غربی در تاریخ ایران اینگونه نظر میکند و ما در پی این هستیم که همواره تاریخ را سانسور کنیم. تحلیل هگل درباره ایران کافی است تا مشت محکمی بر دهان #ایرانستیزانی همچون(دیپلمردی ناصر پورپیرار و قماش یاوهگوی او) باشد. چرا که همواره هگل بدون اینکه از وجه نژاد به ایران نظر کند همچون فرد ثالث، ایران را به ساحت تاریخ و فلسفه برمیکشد.
💠 ...فلسفه در این هنگام کهنسالی زندگی؛ وضع موجود را با رنگ خاکستری خود به تصویر میکشد و امر واقع را در قلمرو فکر بازسازی میکند. (فریدریش هگل).
💠 تابع قوانین جاری کشور
@MinervaEule1776
https://t.me/denkenfurdenken