📚 داستاننویسان و دوستداران داستان 📢ماتیکانداستان را به شیفتگان فرهنگِ ایرانزمین معرفی کنید 📢📢محتوای مطالب، نظر نویسندگان آن است و ممکن است با دیدگاه گردانندگان ماتیکانداستان همسو نباشد. ارتباط با مدیر کانال @vahidhosseiniirani
شهر لاس وگاس که به قمارخانههایش شهره است، این صحنه به شکلی کنایی در بردارندهی این معنی است که بازار سرمایهی مسکن در ذات خود کم
شهر لاس وگاس که به قمارخانههایش شهره است، این صحنه به شکلی کنایی در بردارندهی این معنی است که بازار سرمایهی مسکن در ذات خود کم از قماربازی و شرطبندی نیست و حساب و کتاب دقیقی ندارد.
3- استفاده از تمثیل: اما مهمترین ترفند فیلمساز برای راضی ساختن بیننده و البته آگاهی دادن به او از حقیقت ماجرای بحران بزرگ، بهرهگیری از «تمثیل» است. آدام مککی با آگاهی از این که یاد گرفتن اصطلاحات تخصصی بازار سرمایه و روشهای پیچیدهی بانکها برای کسب سود، ممکن است برای بیننده ملالآور باشد، با ظرافت و ذوق بسیار از تکنیک «تمثیل» برای توضیح و جاانداختن مسائل پیچیده استفاده کرده است. مثلا او برای نشان دادن این که چگونه بانکها با اعتبار دادن به وامهای کممشتری و از رده خارج، با دادن اعتبار آنها را دوباره به خورد مشتریان خود میدهند، مثالی میزند از سرآشپزی که مقداری ماهی برای مصرف یک شب رستوران سفارش داده و به دلیل نبود مشتری برای این مقدار ماهی، باقیماندهی آنها را به اسم غذایی گرانتر دوباره به مشتری عرضه میکند و با این کار مانع از ضرر رستوران میشود.
در مجموع باید گفت که فیلم «سلفخری بزرگ» فیلمی است هشداردهنده که هدف نهایی آن نشان دادن نقائص نظام سرمایهداری و به خصوص نقش بانکها در سوءاستفاده از مردم و فریب آنها با تکیه بر رویای خانهدار شدن آنهاست. تاکید و تمرکز اصلی فیلم بر نقد نظام سرمایهداری است و از این جهت به خوبی چشم بیننده را بر اشکالات بازار مالی آمریکا که اقتصاد دنیا بدان وابسته است باز میکند.
کانال انجمن ماتیکان داستان
https://telegram.me/matikandastan