نازلی گلچهره حسینی: داستان مثل یک ماهی خال خالی، یک داستان حادثه محور است که به نظرم نویسنده نتوانسته راوی اش را انتخاب کند

نازلی گلچهره حسینی: داستان مثل یک ماهی خال خالی، یک داستان حادثه محور است که به نظرم نویسنده نتوانسته راوی اش را انتخاب کند. این عوض شدن راوی چه کمکی به داستان کرده است؟
کودک نمیتوانست راوی اول شخص باشد چون در پایانه میمیرد، نویسنده میخواهد حسها را هم بگوید و درونیات شخصیتهایی مثل علی، پدر، مادر و صاحب کار را هم روایت کند، ولی هنر نویسنده اینست که با یک راوی و از رفتار و دیالوگ درونیات را بیرون بکشد و حسها را بازنمایی کند. تصور کنید داستانهای کوتاه هرکدام به این تعداد راوی داشتند. سرهرپاراگراف مخاطب گیج است که چه کسی داستان را تعریف میکند و تعلیق و حس همذات پنداری کلا از بین میرود و خط داستان از دست مخاطب خارج میشود. پیشنهاد من راوی سوم شخص محدود است. داستان نیاز به بازنویسی با یک راوی دارد تا ببینیم تعلیق و حس کار چگونه خواهد بود. ممنون از نویسنده🌷