،] سام شپارد [،.] دیوید ممت [،] ریچارد براتیگان [،] لوییس بونویل [، در حوزه‌های داستان، نمایشنامه و فیلم نامه‌ی] مینی مال [، از ار

، ]سام شپارد[،
]دیوید ممت[، ]ریچارد براتیگان[، ]لوییس بونویل[، در حوزه های داستان، نمایشنامه و فیلم نامه ی ]مینی مال[، از ارزش و اعتبار خاصی برخوردارند . اما کارور، که از اصطلاح ]مینی مال[ بیزار بود ، می گفت : ]این واژه تداعی کننده یک تصویر کوتاه ریز زندگی است و به آرزوهای کوچک مرتبط است[ . در حالیکه هدف ، بیان مفاهیم پیچیده و عظیم جهانی می باشد .
این افراد] همینگوی[ را پیشگام نثر موجز ، کم حرف و زمخت می دانند . ]جی دابلیوس توماس[ ، شیوه ها و تکنیک های ادبی آثار ]مینی مال[ را این چنین بر می شمرند :
-1 به دنبال ایده های کوچک در میان ایده های بسیار بزرگ و عظیم باشید . برای بررسی روابط فرزند و والدین ، قالب رمان ضروری است . نویسنده ی ]مینی مال[ باید از چنین موضوع گسترده ای ، تنها یک ایده و نقطه نظر بسیار کوچک را گزینش کند . به طور مثال خستگی بچه در ماشین .
-2سر آغاز اثر هنری ،ادبی نباید دارای زمینه چینی و مقدمه ی گسترده باشد . هنگام خلق اثر]کوتاه کوتاه[ ، نباید چندین صحنه را به توصیف گذشته ی ماجرا اختصاص داد . باید راه حلی پیدا کرد که تمام ماجراهای مهم در یک پاراگراف و صحنه گنجانیده شود . به همین دلیل اثر را می توان از میانه اش آغاز کرد : ]مردی می دود ، بمبی در حال خنثی شدن است ، ....[ مخاطب، باید بلافاصله خود را در این فضا احساس کند .
3- نویسنده باید بر روی یک صحنه تکان دهنده ، با ارزش و قوی ، همچون خیابان ویران ، تمرکز کند . با یاری یک یا چند واژه ، می توان یک تابلو و عکس بسیار تاثیر گذار خلق کرد .
4- باید کاری کرد که مخاطب تا پایان اثر ، به پیشگویی و حدس مبادرت ورزد . ایجاد رمز و راز در اثر ، مخاطب را تا مدتی طولانی حفظ می کند.
5- با ارائه یک نماد یا مرجع معتبر ، می توان بسیاری از مفاهیم را بدون آنکه نیازی به توصیف باشد ، بیان کرد . در این مرحله نویسنده با انتخاب یک واژه ، که ماجرایی را برای تعریف دارد ، می تواند موجز نویسی کند . به طور مثال واژه ]کشتی تایتانیک [ خود بیانگر یک ماجرا با مضامین خاص خود است . در این حالت نباید به نمادها و مراجع تاریخی مهم اشاره داشت ، زیرا مسئله ، بسیار پیچیده از ذهن می گذرد .
6- نویسنده باید پایان اثر را کمی پیچیده و مبهم خلق کند.
در یکی از نمایشنامه های] ساموئل بکت [به طور مثال پرده بالا می رود ، صحنه ای نیمه تاریک ظاهر می شود ، چیزی به جز آشغال روی صحنه نیست ، صدای ضبط شده ی آدمی که گریه می کند به گوش می رسد . پس از آن صدای باز دم و نفس کشیدن که با بازی نور همراه اوست . سپس دوباره صدای گریه . بیست و پنج ثانیه بعد پرده پایین می آید .اجرای این اثر کوتاه در رادیو و تبدیل بالا رفتن پرده به ساند افکت چرخ دنده ها و به جای استفاده از نور، از اصوات کوتاه شده چون ]فریم های عکس[ از ساند افکت هایی ترکیبی مثل ]امواج دریا[، ]تیک تیک ساعت[، ]صدای قطار[، ]صدای خروس[ و ]انفجار[، باعث شد نوعی نمایشنامه نامه رادیویی بسیار شگرف و تاثیر گذار آغاز شود.
البته چنین شیوه ای در آثار نمایشی رادیویی، صحنه ای و تلویزیونی دارای تاثیر گذاری بیشتری به جهت شنیداری و بصری به نسبت آثار مکتوب هستند .همچنان که در اثر ] سفید برفی [ یکی از شخصیت ها می گوید : ]تنها به شکل و قالبی اعتماد می کنم ،که یک قطعه ی کوچک باشد.[

هنر موسیقی در آثار رادیویی ]مینی مال[:
عبارت ]مینی مالیسم[ در موسیقی، برای اولین بار در رادیو و نمایش های رادیوییدر سال 1968 توسط ]مایکل نیمن Michael Nyman [ دربررسی قطعه ی یادگیری بزرگ اثر ]کورنلیوس کارنئوس Cornelius Cardew’s [ به کار برده شد. قرنها بود که بسیاری از موسیقیدانان سرکش و جسور از نحوه حرکت و جهت پیشرفت موسیقی احساس نارضایتی می کردند. آنها معقتد بودند که هنر موسیقی نباید به سمتی برود که در آن تکنیک های غیر ضروری یا بقول آنها ]آرتیستیک [ بر نفس موسیقی غلبه کند. سرآغاز انقلاب و پیدایش این تفکر در موسیقی با مدرنیسم آغاز شد. ]پیر بولز Pierre Boulez 1925 [ و]کارلهینز اشتوکهاوزن1928 Karlheinz Stockhausen [ از جملههنرمندان فرانسوی و آلمانی بودند که سبک خاصی از موسیقی که] سریالیسم [Serialism نامیده می شد را پایه گذاری کردند، موسیقی ای که پایه و اساس آن ]تکرار[بود. شیوه تصنیف موسیقی با استفاده از ایده‌ای است که چند بار ]تکرار[می‌شود.یک قطعه ]مینی مالیستی[ موسیقی معمولاً ]تم کوتاهی[ را در بردارد که ممکن است ]ملودیک[ یا ریتمیک باشد.این تم سپس ]بارها[، ]تکرار[ می‌شود اما به تدریج ]تغییر[ می‌کند. آهنگسازانی که قطعات] مینی مالیستی[ نوشته‌اند شامل ]فیلیپ گلاس ][hilip Glass استیو ریچ Steve Reich [و ]تری رایلی Terry Riley ][مونت یانگ La Monte Young [هستند. آهنگسازانی هم مانند] جان آدامز John Adams [، از شیوه‌های ]مینی مالیستی[ در آثارشان استفاده کرده‌اند اما آن را با شیوه‌های دیگر ترکیب کرده‌اند.@matikan