محیط زیست نیازمند نظریه پردازی است. نشرو بازنشر مطالب در این کانال به معنای تایید آن ها نیست. صفحه ما در اینستاگرام https://instagram.com/sahat_zist?utm_source=ig_profile_share&igshid=oiuzhhz712pw تماس و پیشنهادات: @sahatzistadmin @AnooshehZahra
نایجل واربتون (فیلسوف عمومی): بسیاری از گیاهخوارانی که من دیدهام خوردن گوشت حیوانات، یا آزار رساندن به آنها، را بسیار دشمن میدار
نایجل واربتون (فیلسوف عمومی):بسياري از گياهخواراني كه من ديدهام خوردن گوشت حيوانات، يا آزار رساندن به آنها، را بسيار دشمن ميدارند، اما شايد نتوانند اين كارشان را با استفاده از اصول عقلاني توجيه كنند. پس آيا ميتوان گفت كه شايد آنها از منظر اخلاقي [به معنای فلسفه اخلاق ] گياهخوار نباشند؟
پیتر سینگر(فیلسوف اخلاق): شايد برخيشان از منظر زيباشناسانه گياهخوار باشند: يعني كشتن حيوانات در نظرشان كاري به غايت ناپسند است. و من موافقم كه چيزي در اين كار است كه من را يقينا دچار انزجار ميكند. حتي اگر من خودم را به با كمك استدلال عقلاني متقاعد كرده باشم كه، صرفا در برخي شرايط خاص، شليك به حيواني - مثلا گوزن - كاري پذيرفتني است، باز هم من رغبتي به تماشاي اين صحنه ندارم كه حيواني زيبا ناگهان بر زمين بيفتد و بميرد و به نعشي مرده بدل شود و سر از كارخانههاي بستهبندي گوشت در آورد. اما من اينجا در مقام فيلسوف اخلاق صحبت ميكنم، پس بايد بدانم كه آيا اين صرفا حالت انزجاري است كه ما شايد نسبت به بقيهي پديدهها نيز داشته باشيم - پديدههايي كه كاملا قابل دفاع يا موجه اند - يا اينكه دليل اخلاقي محكمي در نهي آن وجود دارد.
@sahatzist
ساحت زیست
http://s1.upzone.ir/110035/wild_deer_wallpaper.jpg