جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۰۱:۳۹ ۱۳۹۶/۰۷/۱۲ ✅ همایش فرایند مدرنیزاسیون در خاورمیانه. 🔹 با سخنرانی استاد دانشگاه نور وست. 🔸 چهارشنبه ۱۲مهر 🔸 ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶. 🔹 دانشکده علوم اجتماعی. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۹:۱۱ ۱۳۹۶/۰۷/۱۱ ✅تفاوت نگاه.. 📍نگاه کودکان بسیار زیبا و متفاوتتر از نگاه ماست، دیدن این کلیپ کوتاه از دست ندهید مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 01:56, 2.2 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۱۱ 🔴 در ذهنیت ایرانی جایی ندارد!.. ✍🏻قانعی راد.. 🔅در گذشته، کوچهها محل بازی بود امروز کدام کوچه را در تهران یا مشهد میتوان پیدا کرد که محل ارتباط بچهها با هم باشد و بچهها یک نوع مناسبات اجتماعی را در آن شکل دهند؟ کجا میخواهیم یاد بگیریم با انسانها تعامل برقرار کنیم؟ امروز کوچه جایی در ذهنیت کودک ایرانی ندارد و محلی برای پارک ماشین شده است. نمیگوییم که تکنولوژی نباید جایی در زندگی انسانی داشته باشد. زندگی معاصر بدون تکنولوژی و فضاهای عینی غیرممکن است، اما تا چه مقدار باید اجازه داد که فضاهای عینی کل زندگی اجتماعی را در بر بگیرد؟ گفته میشود جوان امروز سرمایۀ اجتماعی ندارد و بلد نیست با دیگران ارتباط بر قرار کند. این جوان در کجا میتوانسته است این موارد را یاد بگیرد؟. 💠مدرسه باید محل بازی، کتابخانه، تئاتر و … داشته باشد. این محلها فضاهای تعاملی انسانی هستند که انسانها را به نزدیکی با یکدیگر میکشاند و کودکان ما را پرورش میدهند. ... جامعه شناسی علامه ۲۰:۳۸ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ 🔅موانع شناختى اقتصاد ایران. 🖊مرتضى راد 📍وقتى راجع به موانع شناختى صحبت میکنیم منظورمان این است که نهادها، ساختارها، متغیرها و روندهاى اقتصادى به شدت تحت تاثیر این مولفه هاى شناختى اند و بسیار از آنها زاده این موانع اند. در این صورت میتوان ساختارها، نهادها و در کل وضعیت اقتصادى ایران را سایه اى از این موانع شناختى دانست … براى حل مسایل اقتصادى کشور باید به ریشه زد نه با سایهها جنگید. براى زدن به ریشهها هم رسالت بزرگى است که بر عهده استادان، فرهیختگان و مدرسین دانشگاه و از همه مهتر بر عهده آنانى است که متکى به آموزه هاى علمى دست در کار دارند و قدرت علمى خود را با تجربه آزموده و حرفهاى با ارزشى براى گفتن دارند. این موانع شناختى داراى ویژگى هایى به شرح زیرند:.١- این موانع به دلایل متفاوت در ذهن ناهشیار سیاستمداران قرار دارد و خود نیز به روشنى به این موانع دسترسى ندارند. این دلایل متفاوت مى تواند سیاسى باشد و یا ایدئولوژیک. مثلا وقتى در دین اسلام بهره و یا بهره مرکب حرام باشد، اساسا نگاه مثبتى به سودى که در بانکها داده و گرفته مى شود وجود ندارد و حال که به هر دلیلى بانکها سود پرداخت میکنند و کل صنعت بانکدارى بر این مبنا سازما ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۰۸ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ ✅کسی که مدام خواهان ترقی است. باید منتظر باشد. روزی به سرگیجه دچار شود! 🖊میلان. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۷ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ 🔴بیکارترین رشتههای دانشگاهی در ایران! … …🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ 🔅الیناسیون وهویت انسانی.. 🖊شیرین پوری 📍ازخودبیگانگی یاالیناسیون (Alienation) واژهای است درلغت بهمعنای ازدست دادن یاقطع ارتباط باچیزی واز ریشهی «الینه»، به معنای حلول جن درانسان است. مجنون، به معنای جن زده (عربی)، ودیوانه، دیو زده (فارسی) و «الینه»، جن زده (اروپایی)، همه به یک معنااست. مورداستعمال اصلی آن مناسبات حقوقی است به معنای سلب حقی ازیک شخص وانتقال آن به شخصی دیگر. اماباگذشت زمان، این مفهوم آن قدرتوسعه پیدا کرده، که درجامعه شناسی، روان شناسی، فلسفه وحتی روانپزشکی کاربرددارد. الیناسیون ازنظرمعنی لغوی این اصل راطرح میکندکه درشرایطی، انسان به گونهای میشود، که «خود» راگم میکند؛ شخصیت وهویت واقعی وطبیعی خودرانمی شناسد؛ و «وجودحقیقی وفطری» خود رامی بازد. این حالت که «مسخ» انسان است، معلول رسوخ وحلول یک شخصیت یاهویت دیگری دراوست؛ ودرنتیجه، تبدیل انسان به غیر ذات واقعی خودش. این واژه به طورخاص دردستنوشتههای مارکس (شاگردهگل) بیان شد ودراصطلاح برای انسانی بهکاررفتهاست که باطبیعت انسانی بیگانه شدهاست هرچندمفهوم «الیناسیون» اولین بارازطرف «هگل»، فیلسوف معروف آلمانی مطرح شدوبردانش بشری به گونهای مدون افزوده شد. به ع ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۲۱ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ 🔅هرکس برای دفاع از حقش. برخواست، تو هم برخیز.. اگر بنشینی، حق را تنها رها کردهای. نه بپاخواسته را ….. 🖊آبراهام. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ ✅ پلورالیسم فرهنگی.. 📍 واژه (pluralism) در لغت به معنای تکثر و چندگانگی است این واژه در آغاز در عرصه سنتی کلیسا مطرح شد. شخصی را که دارای منصب گوناگون در کلیسا بود پلورالیست مینامیدند. بعدها این واژه که در خود مفهوم پذیرش و اصالت دهی به تعدد و کثرت را دارد در عرصههای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، معرفتی و دینی معانی متفاوتی یافت. گاهی پلورالیسم فرهنگی ناظر به چگونگی شکلگیری تنوع اجتماعی انسانها در آداب و گونههای مختلف حیات اجتماعی است. گاهی نیز در تعریف پلورالیسم فرهنگی گفته میشود:. ♦️۱- زندگی در جامعهای که از گروههای نژادی مختلف تشکیل شده و این گروهها دارای زندگی سیاسی و دینی مختلف باشند. این تعریف بیانگر یک پدیدار اجتماعی است …♦️۲- پذیرش این اصل که گروههای مختلف یادشده میتوانند در یک جامعه به صورت صلح آمیز زندگی کنند. این تعریف متضمن یک ایده و مکتب فکری است …در این قسم تعاریف دیگر تبیین چرایی تنوع فرهنگی مد نظر نیست بلکه تاکید بر این است که کثرت و تعدد مذاهب و نحلههای فکری در جامعه به رسمیت شناخته شود، در حیطه رفتارهای اجتماعی به حقوق مخالفین احترام گذارده شود و صاحبان آراء و اندیشههای متعدد یکدیگر را با احترام تحمل نمایند. «چندفرهنگی» و «چندق ... جامعه شناسی علامه ۱۸:۱۸ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ 🔅در این مملکت یک مشت آدم ٬ ۹۹/۵ درصد باقیمانده را طوری تربیت کردهاند که در بندگی ابدی زندگی کنند؛ و این رابطهٔ بندگی چنان محکم اس 🖊آراویند. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۶:۴۸ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ 🔅پیروزی یعنی چه؟.. مردن در حالی که. انسان بر سر پا ایستاده بهتر از زنده ماندن. و روی دو زانو خزیدن است. در جنگ برای آزادی مردن،. بهتر از زنده ماندن. و در مقابل دشمن. برده وار به زانو در آمدن است …. 🖊ارنست. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۶:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ ✅ بازتولید و تشدید نابرابریهای اجتماعی در نظام آموزشی ایران. 🖋 رضا 🔸 براساس مطالعهای که در سال ۱۳۹۵ در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است، بیش از ۷۰ درصد دانشجویان مشهدی این دانشگاه در دورۀ روزانه-رایگان، دورۀ دبیرستان را در مدارس غیرانتفاعی گذراندهاند و از کلاسهای خصوصی و عمومی برای آمادگی کنکور بهره بردهاند …🔸 براساس مطالعهای که در یک نمونۀ ۶۰۰۰ نفری از فارغالتحصیلان سالهای اخیر دانشگاههای دولتی شهر تهران انجام شده است، حدود ۶۵ درصد نمونه جزو سه دهک پردرآمد جامعه بودهاند که اکثر آنها دورۀ دبیرستان را در مدارس غیرانتفاعی گذراندهاند. نرخ اشتغال آنها پس از فارغالتحصیلی حدود ۴ برابر سایر فارغالتحصیلان بوده و به فرصتهای شغلی پردرآمدتری دسترسی یافتهاند …🔸 به تعبیر مایکل والزر (فیلسوف آمریکایی)، فقدان نردههای نمادین دولتی موجب شده است تا افراد دارای ثروت بیشتر بر سایر مواهب اجتماعی نظیر آموزش و اشتغال «سلطه» یابند.. 🔸 بهرغم این وضعیت، تمام سیاستهای دولت از یکسو معطوف به کالاییکردن هرچهبیشتر آموزش عالی است تاجاییکه امروزه تنها ۱۶ درصد دانشجویان در دورههای روزانه-رایگان مشغول به تحصیلاند، و از سوی دیگر خصوصیسازی هرچهبیشتر آموزش عمومی ر ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۱۲ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ 📸 عاشورای ۵۷ از دید عکاسان خارجی. پل کالج.۷⃣. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۴ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ 📸 عاشورای ۵۷ از دید عکاسان خارجی.۶⃣. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۳:۱۲ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ 📸 عاشورای ۵۷ از دید عکاسان خارجی.۵⃣. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۴ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ 📸 عاشورای ۵۷ از دید عکاسان خارجی.۴⃣. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۶ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ 📸 عاشورای ۵۷ از دید عکاسان خارجی.۳⃣. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۰:۴۸ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ 📸 عاشورای ۵۷ از دید عکاسان خارجی.۲⃣. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ 📸 عاشورای ۵۷ از دید عکاسان خارجی.۱⃣.. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۸ 🔅آموزش آشپزی و خانه داری در مدارس نیویورک حدود ۱۹۱۰. 🗓 🌐جامعهشناسی علامه. ‹ 152 153 154 155 156 157 158 ›
جامعه شناسی علامه ۰۱:۳۹ ۱۳۹۶/۰۷/۱۲ ✅ همایش فرایند مدرنیزاسیون در خاورمیانه. 🔹 با سخنرانی استاد دانشگاه نور وست. 🔸 چهارشنبه ۱۲مهر 🔸 ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶. 🔹 دانشکده علوم اجتماعی. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۹:۱۱ ۱۳۹۶/۰۷/۱۱ ✅تفاوت نگاه.. 📍نگاه کودکان بسیار زیبا و متفاوتتر از نگاه ماست، دیدن این کلیپ کوتاه از دست ندهید مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 01:56, 2.2 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۱۱ 🔴 در ذهنیت ایرانی جایی ندارد!.. ✍🏻قانعی راد.. 🔅در گذشته، کوچهها محل بازی بود امروز کدام کوچه را در تهران یا مشهد میتوان پیدا کرد که محل ارتباط بچهها با هم باشد و بچهها یک نوع مناسبات اجتماعی را در آن شکل دهند؟ کجا میخواهیم یاد بگیریم با انسانها تعامل برقرار کنیم؟ امروز کوچه جایی در ذهنیت کودک ایرانی ندارد و محلی برای پارک ماشین شده است. نمیگوییم که تکنولوژی نباید جایی در زندگی انسانی داشته باشد. زندگی معاصر بدون تکنولوژی و فضاهای عینی غیرممکن است، اما تا چه مقدار باید اجازه داد که فضاهای عینی کل زندگی اجتماعی را در بر بگیرد؟ گفته میشود جوان امروز سرمایۀ اجتماعی ندارد و بلد نیست با دیگران ارتباط بر قرار کند. این جوان در کجا میتوانسته است این موارد را یاد بگیرد؟. 💠مدرسه باید محل بازی، کتابخانه، تئاتر و … داشته باشد. این محلها فضاهای تعاملی انسانی هستند که انسانها را به نزدیکی با یکدیگر میکشاند و کودکان ما را پرورش میدهند. ...
جامعه شناسی علامه ۲۰:۳۸ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ 🔅موانع شناختى اقتصاد ایران. 🖊مرتضى راد 📍وقتى راجع به موانع شناختى صحبت میکنیم منظورمان این است که نهادها، ساختارها، متغیرها و روندهاى اقتصادى به شدت تحت تاثیر این مولفه هاى شناختى اند و بسیار از آنها زاده این موانع اند. در این صورت میتوان ساختارها، نهادها و در کل وضعیت اقتصادى ایران را سایه اى از این موانع شناختى دانست … براى حل مسایل اقتصادى کشور باید به ریشه زد نه با سایهها جنگید. براى زدن به ریشهها هم رسالت بزرگى است که بر عهده استادان، فرهیختگان و مدرسین دانشگاه و از همه مهتر بر عهده آنانى است که متکى به آموزه هاى علمى دست در کار دارند و قدرت علمى خود را با تجربه آزموده و حرفهاى با ارزشى براى گفتن دارند. این موانع شناختى داراى ویژگى هایى به شرح زیرند:.١- این موانع به دلایل متفاوت در ذهن ناهشیار سیاستمداران قرار دارد و خود نیز به روشنى به این موانع دسترسى ندارند. این دلایل متفاوت مى تواند سیاسى باشد و یا ایدئولوژیک. مثلا وقتى در دین اسلام بهره و یا بهره مرکب حرام باشد، اساسا نگاه مثبتى به سودى که در بانکها داده و گرفته مى شود وجود ندارد و حال که به هر دلیلى بانکها سود پرداخت میکنند و کل صنعت بانکدارى بر این مبنا سازما ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۰۸ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ ✅کسی که مدام خواهان ترقی است. باید منتظر باشد. روزی به سرگیجه دچار شود! 🖊میلان. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ 🔅الیناسیون وهویت انسانی.. 🖊شیرین پوری 📍ازخودبیگانگی یاالیناسیون (Alienation) واژهای است درلغت بهمعنای ازدست دادن یاقطع ارتباط باچیزی واز ریشهی «الینه»، به معنای حلول جن درانسان است. مجنون، به معنای جن زده (عربی)، ودیوانه، دیو زده (فارسی) و «الینه»، جن زده (اروپایی)، همه به یک معنااست. مورداستعمال اصلی آن مناسبات حقوقی است به معنای سلب حقی ازیک شخص وانتقال آن به شخصی دیگر. اماباگذشت زمان، این مفهوم آن قدرتوسعه پیدا کرده، که درجامعه شناسی، روان شناسی، فلسفه وحتی روانپزشکی کاربرددارد. الیناسیون ازنظرمعنی لغوی این اصل راطرح میکندکه درشرایطی، انسان به گونهای میشود، که «خود» راگم میکند؛ شخصیت وهویت واقعی وطبیعی خودرانمی شناسد؛ و «وجودحقیقی وفطری» خود رامی بازد. این حالت که «مسخ» انسان است، معلول رسوخ وحلول یک شخصیت یاهویت دیگری دراوست؛ ودرنتیجه، تبدیل انسان به غیر ذات واقعی خودش. این واژه به طورخاص دردستنوشتههای مارکس (شاگردهگل) بیان شد ودراصطلاح برای انسانی بهکاررفتهاست که باطبیعت انسانی بیگانه شدهاست هرچندمفهوم «الیناسیون» اولین بارازطرف «هگل»، فیلسوف معروف آلمانی مطرح شدوبردانش بشری به گونهای مدون افزوده شد. به ع ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۲۱ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ 🔅هرکس برای دفاع از حقش. برخواست، تو هم برخیز.. اگر بنشینی، حق را تنها رها کردهای. نه بپاخواسته را ….. 🖊آبراهام. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ ✅ پلورالیسم فرهنگی.. 📍 واژه (pluralism) در لغت به معنای تکثر و چندگانگی است این واژه در آغاز در عرصه سنتی کلیسا مطرح شد. شخصی را که دارای منصب گوناگون در کلیسا بود پلورالیست مینامیدند. بعدها این واژه که در خود مفهوم پذیرش و اصالت دهی به تعدد و کثرت را دارد در عرصههای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، معرفتی و دینی معانی متفاوتی یافت. گاهی پلورالیسم فرهنگی ناظر به چگونگی شکلگیری تنوع اجتماعی انسانها در آداب و گونههای مختلف حیات اجتماعی است. گاهی نیز در تعریف پلورالیسم فرهنگی گفته میشود:. ♦️۱- زندگی در جامعهای که از گروههای نژادی مختلف تشکیل شده و این گروهها دارای زندگی سیاسی و دینی مختلف باشند. این تعریف بیانگر یک پدیدار اجتماعی است …♦️۲- پذیرش این اصل که گروههای مختلف یادشده میتوانند در یک جامعه به صورت صلح آمیز زندگی کنند. این تعریف متضمن یک ایده و مکتب فکری است …در این قسم تعاریف دیگر تبیین چرایی تنوع فرهنگی مد نظر نیست بلکه تاکید بر این است که کثرت و تعدد مذاهب و نحلههای فکری در جامعه به رسمیت شناخته شود، در حیطه رفتارهای اجتماعی به حقوق مخالفین احترام گذارده شود و صاحبان آراء و اندیشههای متعدد یکدیگر را با احترام تحمل نمایند. «چندفرهنگی» و «چندق ...
جامعه شناسی علامه ۱۸:۱۸ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ 🔅در این مملکت یک مشت آدم ٬ ۹۹/۵ درصد باقیمانده را طوری تربیت کردهاند که در بندگی ابدی زندگی کنند؛ و این رابطهٔ بندگی چنان محکم اس 🖊آراویند. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۶:۴۸ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ 🔅پیروزی یعنی چه؟.. مردن در حالی که. انسان بر سر پا ایستاده بهتر از زنده ماندن. و روی دو زانو خزیدن است. در جنگ برای آزادی مردن،. بهتر از زنده ماندن. و در مقابل دشمن. برده وار به زانو در آمدن است …. 🖊ارنست. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۶:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ ✅ بازتولید و تشدید نابرابریهای اجتماعی در نظام آموزشی ایران. 🖋 رضا 🔸 براساس مطالعهای که در سال ۱۳۹۵ در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است، بیش از ۷۰ درصد دانشجویان مشهدی این دانشگاه در دورۀ روزانه-رایگان، دورۀ دبیرستان را در مدارس غیرانتفاعی گذراندهاند و از کلاسهای خصوصی و عمومی برای آمادگی کنکور بهره بردهاند …🔸 براساس مطالعهای که در یک نمونۀ ۶۰۰۰ نفری از فارغالتحصیلان سالهای اخیر دانشگاههای دولتی شهر تهران انجام شده است، حدود ۶۵ درصد نمونه جزو سه دهک پردرآمد جامعه بودهاند که اکثر آنها دورۀ دبیرستان را در مدارس غیرانتفاعی گذراندهاند. نرخ اشتغال آنها پس از فارغالتحصیلی حدود ۴ برابر سایر فارغالتحصیلان بوده و به فرصتهای شغلی پردرآمدتری دسترسی یافتهاند …🔸 به تعبیر مایکل والزر (فیلسوف آمریکایی)، فقدان نردههای نمادین دولتی موجب شده است تا افراد دارای ثروت بیشتر بر سایر مواهب اجتماعی نظیر آموزش و اشتغال «سلطه» یابند.. 🔸 بهرغم این وضعیت، تمام سیاستهای دولت از یکسو معطوف به کالاییکردن هرچهبیشتر آموزش عالی است تاجاییکه امروزه تنها ۱۶ درصد دانشجویان در دورههای روزانه-رایگان مشغول به تحصیلاند، و از سوی دیگر خصوصیسازی هرچهبیشتر آموزش عمومی ر ...
جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۸ 🔅آموزش آشپزی و خانه داری در مدارس نیویورک حدود ۱۹۱۰. 🗓 🌐جامعهشناسی علامه.