جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۲۲:۵۶ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ مجمع عمومی شورای دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی. طباطبایی. دوشنبه، ۹ اسفند، ساعت ۱۲ تا ۱۴ سالن شهید مطهری. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۱:۰۸ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ماده ۳۰ -حق شهروندان است که به اطلاعات عمومی موجود در مؤسسات عمومی و مؤسسات خصوصی ارائهدهنده خدمات عمومی دسترسی داشته باشند همه دستگاهها و نهادها موظف به انتشار مستمر اطلاعات غیر طبقهبندی شده و. موردنیاز جامعه میباشند …. شهروندی. علامه👇. جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۴ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ بسیاری از دوستان منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی را خواسته بودند که به شرح زیر است: …📚- نظریههای جامعه شناسی:.۱ زندگی و اندیشه بزرگان جامعه شناسی، لوئیس کوزر، ترجمه محسن ثلاثی، نشر علمی - فقط بخش اندیشهها. شخصیتها: کنت، اسپنسر، مارکس، دورکیم، وبر، مانهایم، پارتو، زیمل.۲. نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر، جورج رتیرز، ترجمه محسن ثلاثی انتشارات علمی.۳. مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه شناسی، ریمون آرون، ترجمه باقر پرهام …بیشتر دورکیم مارکس و وبر. 📚- روش تحقیق:.۱. طراحی پژوهشهای اجتماعی. نویسنده: نورمن بلیکی. مترجم: حسن چاوشیان نشر نی.۲. پیمایش در تحقیقات اجتماعی. ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۳ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ✅ضرورت تعدیل جایگاه پزشکان در حوزۀ سیاستگذاری اجتماعی. ✍🏻رضا امیدی 🔸یکی از مناقشههایی که طی دو دهۀ اخیر در سطح جهانی مطرح است، حضور پزشکان در سطوح مدیریتهای اجتماعی و سیاسی است. هرچند، سطح سازمانی و مدیریتی تنها بهعنوان یکی از سطوح «پزشکیشدن جامعه» بهشمار میآید، اما طی دودهۀ اخیر، حاکمشدن نگاه پزشکی بهویژه در سازمانهای اجتماعی با نقد جدی همراه بوده است؛ تاجاییکه در بسیاری از کشورها روندی آغاز شده که حتی حضور پزشکان در سطوح بالای مدیریتی وزارت بهداشت و درمان نیز به چالش کشیده شده است. امروزه در کشورهایی نظیر انگلستان، ژاپن، کشورهای حوزۀ اسکاندیناوی، و … غیرپزشکان تصدی وزارت بهداشت را برعهده دارند. این روند از دو منظر مورد دفاع قرار دارد: ۱. حوزۀ بهداشت، حوزهای اجتماعی است و نباید نگاه پزشکی در آن حاکم باشد. ۲. حضور پزشکان در صدر وزارت بهداشت انواعی از تعارضهای منفعتی، ساختاری، و ارتباطی را ایجاد میکند که میتواند به هدررفتن گستردۀ منابع و تضعیف نظام بهداشت و درمان و نظامهای وابسته (نظیر نظام بیمهای) بینجامد …🔸هر دوی این موارد در دو سازمان بزرگ حمایتی و بیمهای کشور (سازمان بهزیستی و سازمان تأمین اجتماعی) نیز آسیبهای جدی را بههمراه داشت ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۲۴ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ملی گذاری در ایران.۱۵ و ۱۶ اسفند ماه، ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷. دانشکده علوم اجتماعی طباطبایی. Spi atu. ac. ir …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۵:۴۱ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ✅داوطلبانگی و امر اجتماعی؛. به بهانه نخستین همایش ملی مطالعات و ارزیابی امور خیر در ایران ✍🏻محمدرضا پویافر. ✅کنش اجتماعی و پا به میدان گذاشتن برای تغییر، بدون هدف گیری منافع مادی منبع مهمی برای تولید سرمایه اجتماعی هم در سطح فردی و هم در سطح اجتماعی است.. داوطلبانگی که در چارچوب سمنها (سازمانهای مردم نهاد یا همان (NGOs) معنا میشود، گستره وسیعی از موضوعات را شامل میشود که از بازتعریف مفهوم تا تبیین زمینهها، عوامل و پیامدها و اقتضائات آن را شامل میشود. در این میان، شکل بندی فعالیتهای داوطلبانه هم دارای تنوع و تفاوتهای اساسی است که بخش مهمی از آن زیر عنوان فعالیتهای خیریه و نیکوکاری (Charity) و آنچیزی است که با مفهومی متمایز ظاهرا متمایز به نام بشردوستی (Philanthropy) تعریف میشود. - تفاوتهای مفهومی بین امر خیر و بشردوستی، هم در مقام تعریف و هم در مقام تحقق. - تمایزات مفهومی و تحقق بین امر داوطلبانگی و سمنها (NGOs) از یک سو و امور خیر و موسسات خیریه از سوی دیگر. - نسبت بین عوامل اجتماعی (در سطوح خرد، میانی و کلان) با حکمرانی امور خیر و خیریهها. - شرایط وقوع و عوامل موثر بر الگوهای خاصی از فعالیتهای خیریه و نیکوکاری در یک جامعه. - نسبت دین و امور خیر (ازنسبت بین دین داری ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۹ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ درزندگی لحظه هایی هست که آدم نمیتواند ساده لوح بماند. او باید بیدار باشد بیدار نبودن عین گناه است؛. ✍پیرپائولو پازولینیا …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ «هیچکس مخالف نیست. نهایت امر، مخالف آزادی دیگران است.».. ✍🏻کارل 📚گفتگو دربارهٔ آزادی مطبوعات و انتشارات، ۱۸۴۲. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۱:۵۸ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ✅فقدان یا کمبود شادی در جامعهی ما؛ از پیامدهای فقدان شادی در جامعه، گرایش به فرهنگهای غیر خودی است. یکی از دلایل گرایش رو به تزاید افراد بویژه جوانان به ماهواره و کلآ فرهنگ غربی میتواند شاد بودن برنامههای ارایه شده و فقدان شادی در بطن جامعهی ایرانی باشد …خبرنگار روزنامه قدس از دختر۱۶سالهای میپرسد که چرا به فرهنگ غرب گرایش داری؟. وی در پاسخ میگوید؛ فرهنگ غرب را به خاطر شاد بودنش میپسندم. وی معتقداست ما ایرانیها، اغلب در حال غصه خوردن و گرفتار حزن و اندوهیم. وقتی یکی از ماها فوت میکند مدتها سیاه میپوشیم و عزاداری میکنیم ولی غربیها شادترند. حجه الاسلام واعظ موسوی در توجیه این مطلب میگوید: متاسفانه فرهنگ شادی ما تببین نشده است در حالیکه به فرهنگ عزا بیشتر توجه داریم. هیچ وقت دیده نشده جوانی برای گریستن و اظهار غم به غرب تمایل پیدا کند و از الگوهای رفتاری غرب پیروی نماید در حالیکه جوانان در شادمانی و نشاط خود را نیازمند غرب و الگو گرفتن از فرهنگ غربی میبینند و این به دلیل عدم تبیین فرهنگ شادی در جامعه ماست (قدس، ۷۹/۶/۷). 📚جامعه شناسی مسایل اجتماعی ایران. ✍دکتر سعید. ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۸ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ تابلواش، نقاش را ثروتمند کرد!. شعر شاعرش، به چند زبان ترجمه شد!. کارگردانش، جایزهها را درو کرد! و هنوز سر همان چهار راه واکس میزند،. کودکی که همیشه بهترین «سوژه» بود. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۰ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ طبق امار منابع رسمی و روزنامههای کثیرالانتشار حدود هفت میلیون و دویست هزار در ایران زندگی میکنند که از تحصیل محروم اند پژوهشها نشان میدهند که اکثریت آنان به واسطهی فقر اقتصادی خانوار خود مجبور به کار هستند. بنا به امار یونیسف ۳۷ در صد درآمد خانوارهای زیر خط فقر توسط کار کودکان تامیین میشود. و این مهم ما را به این نتیجه میرساند که تغییر در وضعیت کودکان کار جز با رویکردی نسبت به این پدیده امکان پذیر نخواهد بود …اصل ۳۰ قانون اساسی به صراحت عنوان میکند که موظف است وسائل اموزش و پروش رایگان را برای همهی ملت فراهم سازد. این در حالی است که هر ساله شاهد افزایش خصوصی سازی و پولی سازی آموزش هستیم. در سالهای اخیر با برگزاری تجمعات به اعتراض با این قوانین برامدند، اما کودکان از بیان این ظلم رفته بر ایشان عاجز اند.. احمد شعبانی فرد دانشجوی ورزشکار و رکورددار جهان در آبهای ازاد صدای فریاد کودکان کار بازمانده از تحصیل شد. وی با شعار لغو کار کودک همین امروز و با مطالبه بهداشت و تحصیل رایگان برای همهی کودکان، بر آن شد تا طولانیترین سه گانهی جهان (از خزر تا خلیج فارس) را به ثبت برساند.. بدین وسیله کانال شناسی حمایت خود را از احمد شعبانی فرد و مطالبهی بر حقش اعلان میدارد …. علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۶ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ 📣گزارشی مختصر از نظریه استبداد ایرانی. 🎙 محمدعلی همایون کاتوزیان محمدعلی همایون کاتوزیان – گزارش هماکاتوزیان از خلاصه نظریات خود ( 39:06, 9.0 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی تاریخی ایران و نقد آثار محمدعلی همایون کاتوزیان/ اسفند ۱۳۹۵/دانشگاه تربیت مدرس. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۲:۵۴ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ای آن که طبیب دردهای مائی!!!. این درد ز حد رفت، چه میفرمائی؟.. ✍🏻 مولانا …🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۲۰:۳۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ملی گذاری در ایران.۱۵ و ۱۶ اسفند ماه، ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷. دانشکده علوم اجتماعی طباطبایی. Spi atu. ac. ir …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۲ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ 🔴 اعتیاد چیست؟ اعتیاد یک بیماری اصلی، پیش رونده و کشنده است …💢 این عارضه، نوعی ارتباط تسکین دهنده با یک مادۀ روان گردان یا تأثیر گزار بر ذهن و یا رفتاری که مارا در برابر میل بیش از حد، ناتوان میکند میباشد. 💢 اعتیاد به عنوان حالتی که در آن بدن انسان برای انجام فعالیتهای عادی خود به یک ماده یا یک رفتار خاص وابسته میشود تعریف شده است. زمانی که ماده مورد نیاز در اختیار بدن قرار نمیگیرد یا انجام رفتاری که شخص معتاد بدان وابسته شده است امکان پذیر نمیباشد، نتیجه کار بروز علائم خماری یا محرومیت است. 💢 اعتیاد را میتوان اجبار به انجام کاری تعریف کرد که فرد از پی آمدهای زیانبار آن آگاه است. حتی والدین، همسر و دیگر نزدیکان فرد معتاد به راحتی این واقعیت را که اعتیاد نوعی بیماری است نمیپذیرند. 💢علت این امر آن است که این افراد نیز از لحاظ احساسی درفرایند بیماری فرد معتاد درگیر هستند. 💢 با آنکه از واژه «» اغلب در اشاره به وابستگی به مواد مخدر یا مشروبات الکلی استفاده شده و تحت عنوان اعتیاد به مواد نیز از آن یاد میشود، این احتمال نیز وجود دارد که انسان به چون،،، یا حتی و بیش از اندازه معتادشود. 💢 این گونه اع ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۱ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ درماه اول ریاست جمهوری، ۲۵ساعت گلف بازی کرده ولی مجموع ارتباطات بینالمللی او٢١ساعت بوده! او١٣ ساعت رادرتوییتر گذرانده ویک چهارم وقتش رادرباشگاه گلف خود درفلوریدا سپری کرده است. جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۹ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ دخترانی که در خانه مورد حمایت عاطفی پدر واقع شدهانددر ارتباط با جنس مخالف دچار تصمیمهای لحظهای و احساسی نمیشوند به علت آن که ا 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۸ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ آل پاچینو:. 📽Carlitos Way - ۱۹۹۳ … جامعه شناسی علامه ۱۱:۵۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ⭕️روشهای سرقت در فضای را بشناسید❗️ …. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۵ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ✅کمپینهای مجازی؛ گامی برای ایجاد همبستگی در یک جامعه ذرهای!. ✍ مهران صولتی 🌱مدرنیته به رغم دستاوردهای بسیاری که برای انسان غربی به ارمغان آورد ولی نتوانست آرمان بلند عصر روشنگری مبنی بر دستیابی به جامعهای آزاد، برابر و انسانی را به طور کامل محقق سازد (حتی برخی از اندیشمندان مکتب انتقادی معتقدند که در این زمینه شکست خورده است!). در همین زمینه هابرماس اعتقاد دارد که ما در روزگار کنونی با استثمار زیست جهان (جامعه و فرهنگ) از سوی سیستم (اقتصاد و سیاست) مواجه هستیم. به این معنای ساده که دو قلمرو اقتصاد (با منطق پول) و سیاست (با منطق زور) توانستهاند دو عرصه جامعه (با منطق روابط انسانی) و فرهنگ (با منطق روابط عقلانی) را به حاشیه برانند! البته هابرماس پادزهر این وضعیت را در شکل گیری جنبشهای نوین اجتماعی در غرب میبیند که میکوشند تا با تولید و انتشار معانی جدید جامعه را به سوی روابط آزادانهتر و انسانیتر سوق دهند. در ایران هم اگر چه ما با عوارض استثمار زیست جهان توسط سیستم مواجه هستیم (در مواردی این برخورد عریانتر و خشنتر میباشد!)، ولی مشکل زمانی بیشتر میشود که عرصه سیاست، فرصت و امنیتی برای ظهور آزادانه جنبشهای اجتماعی فراهم نمیسازد. از همین رو بیشتر افراد ... ‹ 273 274 275 276 277 278 279 ›
جامعه شناسی علامه ۲۲:۵۶ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ مجمع عمومی شورای دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی. طباطبایی. دوشنبه، ۹ اسفند، ساعت ۱۲ تا ۱۴ سالن شهید مطهری. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۱:۰۸ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ماده ۳۰ -حق شهروندان است که به اطلاعات عمومی موجود در مؤسسات عمومی و مؤسسات خصوصی ارائهدهنده خدمات عمومی دسترسی داشته باشند همه دستگاهها و نهادها موظف به انتشار مستمر اطلاعات غیر طبقهبندی شده و. موردنیاز جامعه میباشند …. شهروندی. علامه👇.
جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۴ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ بسیاری از دوستان منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی را خواسته بودند که به شرح زیر است: …📚- نظریههای جامعه شناسی:.۱ زندگی و اندیشه بزرگان جامعه شناسی، لوئیس کوزر، ترجمه محسن ثلاثی، نشر علمی - فقط بخش اندیشهها. شخصیتها: کنت، اسپنسر، مارکس، دورکیم، وبر، مانهایم، پارتو، زیمل.۲. نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر، جورج رتیرز، ترجمه محسن ثلاثی انتشارات علمی.۳. مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه شناسی، ریمون آرون، ترجمه باقر پرهام …بیشتر دورکیم مارکس و وبر. 📚- روش تحقیق:.۱. طراحی پژوهشهای اجتماعی. نویسنده: نورمن بلیکی. مترجم: حسن چاوشیان نشر نی.۲. پیمایش در تحقیقات اجتماعی. ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۳ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ✅ضرورت تعدیل جایگاه پزشکان در حوزۀ سیاستگذاری اجتماعی. ✍🏻رضا امیدی 🔸یکی از مناقشههایی که طی دو دهۀ اخیر در سطح جهانی مطرح است، حضور پزشکان در سطوح مدیریتهای اجتماعی و سیاسی است. هرچند، سطح سازمانی و مدیریتی تنها بهعنوان یکی از سطوح «پزشکیشدن جامعه» بهشمار میآید، اما طی دودهۀ اخیر، حاکمشدن نگاه پزشکی بهویژه در سازمانهای اجتماعی با نقد جدی همراه بوده است؛ تاجاییکه در بسیاری از کشورها روندی آغاز شده که حتی حضور پزشکان در سطوح بالای مدیریتی وزارت بهداشت و درمان نیز به چالش کشیده شده است. امروزه در کشورهایی نظیر انگلستان، ژاپن، کشورهای حوزۀ اسکاندیناوی، و … غیرپزشکان تصدی وزارت بهداشت را برعهده دارند. این روند از دو منظر مورد دفاع قرار دارد: ۱. حوزۀ بهداشت، حوزهای اجتماعی است و نباید نگاه پزشکی در آن حاکم باشد. ۲. حضور پزشکان در صدر وزارت بهداشت انواعی از تعارضهای منفعتی، ساختاری، و ارتباطی را ایجاد میکند که میتواند به هدررفتن گستردۀ منابع و تضعیف نظام بهداشت و درمان و نظامهای وابسته (نظیر نظام بیمهای) بینجامد …🔸هر دوی این موارد در دو سازمان بزرگ حمایتی و بیمهای کشور (سازمان بهزیستی و سازمان تأمین اجتماعی) نیز آسیبهای جدی را بههمراه داشت ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۲۴ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ملی گذاری در ایران.۱۵ و ۱۶ اسفند ماه، ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷. دانشکده علوم اجتماعی طباطبایی. Spi atu. ac. ir …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۵:۴۱ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ✅داوطلبانگی و امر اجتماعی؛. به بهانه نخستین همایش ملی مطالعات و ارزیابی امور خیر در ایران ✍🏻محمدرضا پویافر. ✅کنش اجتماعی و پا به میدان گذاشتن برای تغییر، بدون هدف گیری منافع مادی منبع مهمی برای تولید سرمایه اجتماعی هم در سطح فردی و هم در سطح اجتماعی است.. داوطلبانگی که در چارچوب سمنها (سازمانهای مردم نهاد یا همان (NGOs) معنا میشود، گستره وسیعی از موضوعات را شامل میشود که از بازتعریف مفهوم تا تبیین زمینهها، عوامل و پیامدها و اقتضائات آن را شامل میشود. در این میان، شکل بندی فعالیتهای داوطلبانه هم دارای تنوع و تفاوتهای اساسی است که بخش مهمی از آن زیر عنوان فعالیتهای خیریه و نیکوکاری (Charity) و آنچیزی است که با مفهومی متمایز ظاهرا متمایز به نام بشردوستی (Philanthropy) تعریف میشود. - تفاوتهای مفهومی بین امر خیر و بشردوستی، هم در مقام تعریف و هم در مقام تحقق. - تمایزات مفهومی و تحقق بین امر داوطلبانگی و سمنها (NGOs) از یک سو و امور خیر و موسسات خیریه از سوی دیگر. - نسبت بین عوامل اجتماعی (در سطوح خرد، میانی و کلان) با حکمرانی امور خیر و خیریهها. - شرایط وقوع و عوامل موثر بر الگوهای خاصی از فعالیتهای خیریه و نیکوکاری در یک جامعه. - نسبت دین و امور خیر (ازنسبت بین دین داری ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۹ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ درزندگی لحظه هایی هست که آدم نمیتواند ساده لوح بماند. او باید بیدار باشد بیدار نبودن عین گناه است؛. ✍پیرپائولو پازولینیا …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ «هیچکس مخالف نیست. نهایت امر، مخالف آزادی دیگران است.».. ✍🏻کارل 📚گفتگو دربارهٔ آزادی مطبوعات و انتشارات، ۱۸۴۲. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۱:۵۸ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ✅فقدان یا کمبود شادی در جامعهی ما؛ از پیامدهای فقدان شادی در جامعه، گرایش به فرهنگهای غیر خودی است. یکی از دلایل گرایش رو به تزاید افراد بویژه جوانان به ماهواره و کلآ فرهنگ غربی میتواند شاد بودن برنامههای ارایه شده و فقدان شادی در بطن جامعهی ایرانی باشد …خبرنگار روزنامه قدس از دختر۱۶سالهای میپرسد که چرا به فرهنگ غرب گرایش داری؟. وی در پاسخ میگوید؛ فرهنگ غرب را به خاطر شاد بودنش میپسندم. وی معتقداست ما ایرانیها، اغلب در حال غصه خوردن و گرفتار حزن و اندوهیم. وقتی یکی از ماها فوت میکند مدتها سیاه میپوشیم و عزاداری میکنیم ولی غربیها شادترند. حجه الاسلام واعظ موسوی در توجیه این مطلب میگوید: متاسفانه فرهنگ شادی ما تببین نشده است در حالیکه به فرهنگ عزا بیشتر توجه داریم. هیچ وقت دیده نشده جوانی برای گریستن و اظهار غم به غرب تمایل پیدا کند و از الگوهای رفتاری غرب پیروی نماید در حالیکه جوانان در شادمانی و نشاط خود را نیازمند غرب و الگو گرفتن از فرهنگ غربی میبینند و این به دلیل عدم تبیین فرهنگ شادی در جامعه ماست (قدس، ۷۹/۶/۷). 📚جامعه شناسی مسایل اجتماعی ایران. ✍دکتر سعید. ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۸ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ تابلواش، نقاش را ثروتمند کرد!. شعر شاعرش، به چند زبان ترجمه شد!. کارگردانش، جایزهها را درو کرد! و هنوز سر همان چهار راه واکس میزند،. کودکی که همیشه بهترین «سوژه» بود. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۰ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ طبق امار منابع رسمی و روزنامههای کثیرالانتشار حدود هفت میلیون و دویست هزار در ایران زندگی میکنند که از تحصیل محروم اند پژوهشها نشان میدهند که اکثریت آنان به واسطهی فقر اقتصادی خانوار خود مجبور به کار هستند. بنا به امار یونیسف ۳۷ در صد درآمد خانوارهای زیر خط فقر توسط کار کودکان تامیین میشود. و این مهم ما را به این نتیجه میرساند که تغییر در وضعیت کودکان کار جز با رویکردی نسبت به این پدیده امکان پذیر نخواهد بود …اصل ۳۰ قانون اساسی به صراحت عنوان میکند که موظف است وسائل اموزش و پروش رایگان را برای همهی ملت فراهم سازد. این در حالی است که هر ساله شاهد افزایش خصوصی سازی و پولی سازی آموزش هستیم. در سالهای اخیر با برگزاری تجمعات به اعتراض با این قوانین برامدند، اما کودکان از بیان این ظلم رفته بر ایشان عاجز اند.. احمد شعبانی فرد دانشجوی ورزشکار و رکورددار جهان در آبهای ازاد صدای فریاد کودکان کار بازمانده از تحصیل شد. وی با شعار لغو کار کودک همین امروز و با مطالبه بهداشت و تحصیل رایگان برای همهی کودکان، بر آن شد تا طولانیترین سه گانهی جهان (از خزر تا خلیج فارس) را به ثبت برساند.. بدین وسیله کانال شناسی حمایت خود را از احمد شعبانی فرد و مطالبهی بر حقش اعلان میدارد …. علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۶ ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ 📣گزارشی مختصر از نظریه استبداد ایرانی. 🎙 محمدعلی همایون کاتوزیان محمدعلی همایون کاتوزیان – گزارش هماکاتوزیان از خلاصه نظریات خود ( 39:06, 9.0 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی تاریخی ایران و نقد آثار محمدعلی همایون کاتوزیان/ اسفند ۱۳۹۵/دانشگاه تربیت مدرس. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۲:۵۴ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ای آن که طبیب دردهای مائی!!!. این درد ز حد رفت، چه میفرمائی؟.. ✍🏻 مولانا …🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۲۰:۳۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ملی گذاری در ایران.۱۵ و ۱۶ اسفند ماه، ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷. دانشکده علوم اجتماعی طباطبایی. Spi atu. ac. ir …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۲ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ 🔴 اعتیاد چیست؟ اعتیاد یک بیماری اصلی، پیش رونده و کشنده است …💢 این عارضه، نوعی ارتباط تسکین دهنده با یک مادۀ روان گردان یا تأثیر گزار بر ذهن و یا رفتاری که مارا در برابر میل بیش از حد، ناتوان میکند میباشد. 💢 اعتیاد به عنوان حالتی که در آن بدن انسان برای انجام فعالیتهای عادی خود به یک ماده یا یک رفتار خاص وابسته میشود تعریف شده است. زمانی که ماده مورد نیاز در اختیار بدن قرار نمیگیرد یا انجام رفتاری که شخص معتاد بدان وابسته شده است امکان پذیر نمیباشد، نتیجه کار بروز علائم خماری یا محرومیت است. 💢 اعتیاد را میتوان اجبار به انجام کاری تعریف کرد که فرد از پی آمدهای زیانبار آن آگاه است. حتی والدین، همسر و دیگر نزدیکان فرد معتاد به راحتی این واقعیت را که اعتیاد نوعی بیماری است نمیپذیرند. 💢علت این امر آن است که این افراد نیز از لحاظ احساسی درفرایند بیماری فرد معتاد درگیر هستند. 💢 با آنکه از واژه «» اغلب در اشاره به وابستگی به مواد مخدر یا مشروبات الکلی استفاده شده و تحت عنوان اعتیاد به مواد نیز از آن یاد میشود، این احتمال نیز وجود دارد که انسان به چون،،، یا حتی و بیش از اندازه معتادشود. 💢 این گونه اع ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۱ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ درماه اول ریاست جمهوری، ۲۵ساعت گلف بازی کرده ولی مجموع ارتباطات بینالمللی او٢١ساعت بوده! او١٣ ساعت رادرتوییتر گذرانده ویک چهارم وقتش رادرباشگاه گلف خود درفلوریدا سپری کرده است.
جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۹ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ دخترانی که در خانه مورد حمایت عاطفی پدر واقع شدهانددر ارتباط با جنس مخالف دچار تصمیمهای لحظهای و احساسی نمیشوند به علت آن که ا 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۵ ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ✅کمپینهای مجازی؛ گامی برای ایجاد همبستگی در یک جامعه ذرهای!. ✍ مهران صولتی 🌱مدرنیته به رغم دستاوردهای بسیاری که برای انسان غربی به ارمغان آورد ولی نتوانست آرمان بلند عصر روشنگری مبنی بر دستیابی به جامعهای آزاد، برابر و انسانی را به طور کامل محقق سازد (حتی برخی از اندیشمندان مکتب انتقادی معتقدند که در این زمینه شکست خورده است!). در همین زمینه هابرماس اعتقاد دارد که ما در روزگار کنونی با استثمار زیست جهان (جامعه و فرهنگ) از سوی سیستم (اقتصاد و سیاست) مواجه هستیم. به این معنای ساده که دو قلمرو اقتصاد (با منطق پول) و سیاست (با منطق زور) توانستهاند دو عرصه جامعه (با منطق روابط انسانی) و فرهنگ (با منطق روابط عقلانی) را به حاشیه برانند! البته هابرماس پادزهر این وضعیت را در شکل گیری جنبشهای نوین اجتماعی در غرب میبیند که میکوشند تا با تولید و انتشار معانی جدید جامعه را به سوی روابط آزادانهتر و انسانیتر سوق دهند. در ایران هم اگر چه ما با عوارض استثمار زیست جهان توسط سیستم مواجه هستیم (در مواردی این برخورد عریانتر و خشنتر میباشد!)، ولی مشکل زمانی بیشتر میشود که عرصه سیاست، فرصت و امنیتی برای ظهور آزادانه جنبشهای اجتماعی فراهم نمیسازد. از همین رو بیشتر افراد ...