🌎 توییتهای روز در مذاکره با آمریکا.. 🔵 مصطفی تاجزاده:. ‏نباید اشتباه دوره جنگ را مرتکب شویم

🌎 توییتهای روز در مذاکره با آمریکا

🔵 مصطفی تاجزاده:
‏نباید اشتباه دوره جنگ را مرتکب شویم. صدام متجاوز بود ولی شعار صلح و گفتگو می‌داد. ما می‌گفتیم جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان، تا به ۵۹۸ رسیدیم. اکنون ترامپ پیمان شکسته و شعار مذاکره بی‌قیدوشرط می‌دهد. نباید با نفی مطلق مذاکره دست بالا رابه او در جنگ روانی افزون بر جنگ اقتصادی بدهیم.

🔵 حسن رحیم پور ازغندی:
‏کسی که شعور سیاسی داشته باشد از مذاکره دوباره با آمریکا حرف نمی‌زند. جنگ نمی‌شود، مذاکره نمی‌کنیم

🔵 حجت‌الاسلام حمید رسایی:
‏کی فکرش را میکرد! ناطق نوری، کسی که نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم را بخاطر نگارش نامه به رهبری و سرکشیدن جام زهر گفتگو با آمریکا ملامت میکرد، حالا بعد از ۲۰ سال، تفاله ای که از دهان آنها درآمده را بجود و اعلام کند تا درخواست ترامپ برای مذاکره رد نشود.

🔵 سعید جلیلی:
‏اگر می‌بینید دشمن ۳۰ سال است که به سراغ گزینه نظامی نمی‌آید، به دلیل این است که در دفاع مقدس جانفشانی‌ها شد. وظیفه نسل امروز نیز این است تا به گونه‌ای اقدام کند که دشمن را برای همیشه از گزینه اقتصادی و فشار اقتصادی ناامید کند.

🔵 ‏ولی نصر، دانشگاه جان هاپکینز:
اگر ایران با ترامپ مذاکره کند، عملا نشان داده توافق هسته ‌ای مرده است. ایران در حال حاضر برتری اخلاقی و دیپلماتیک را دارد: در مورد برجام، این امریکاست که منزوی است، نه ایران. اگر حسن روحانی با ترامپ مذاکره کند،‌ این برتری از دست می‌رود.

👈مطالعات آمریکا
telegram.me/EsfandiarKhodaee