آمریکا را بدون حب و بغض بشناسیم. بحران امروز ایران نتیجه نگاه افراطی و تفریطی به آمریکاست ✍اسفندیار خدایی دکترای مطالعات آمریکا، دانشگاه تهران @AmericanStudies :ارتباط america.blog.ir :وبلاگ تبلیغات مرتبط با مسائل سیاسی و علوم انسانی پذیرفته میشود
🌎 رمزگشایی رهبر انقلاب از فرمول مذاکره آمریکائیها
🌎 رمزگشایی رهبر انقلاب از فرمول مذاکره آمریکائیها
▫️ آمریکائیها در این موضوع براساس یک بازی و روش پیش پا افتاده و بی ارزش سیاسی عمل می کنند؛ یک نفر می گوید بدون پیش شرط، نفر دیگر پیش شرط می گذارد.
▫️ بر خلاف تصور عده ای در داخل، درخواست امریکاییها برای مذاکره مسئله جدیدی نیست و در ۴۰ سال اخیر بارها تکرار اما با پاسخ منفی ایران مواجه شده است. حتی ریگان رئیس جمهور وقت امریکا که نسبت به فعلی ها مقتدرتر بود، در قضیه معروف به مک فارلین، او را مخفیانه برای مذاکره به تهران فرستاد که بعد از ۲۴ ساعت بدون نتیجه بازگشت.
▫️ تبیین استدلالهای ایران برای مذاکره نکردن با امریکاییها :
▫️آنها برای مذاکره فرمول خاصی دارند که باید آن را درک کرد و سپس به این سؤال پاسخ داد که آیا هیچ آدم عاقلی با این فرمول مذاکره می کند؟
▫️ حقیقت مذاکره در عرف سیاسی «داد و ستد» است. امریکاییها در هر مذاکره به پشتوانه قدرت نظامی، تبلیغاتی و مالی خود تلاش می کنند هرگونه مقاومت در مقابل تحقق اهدافشان را ناکام بگذارند.
▫️ ترسیم فرمول مذاکره به سبک امریکاییها :
1⃣ آنها اولاً اهداف اصلی را کاملاً مشخص می کنند البته همه این اهداف را اعلام نمی کنند اما در طول مذاکرات با دبه و چانه زنی، همه اهداف را پیگیری می کنند.
2⃣ نکته دوم اینکه امریکاییها از این اهداف اصلی یک قدم عقب نمی نشیند.
3⃣ امریکایی ها در مذاکرات، با الفاظ ظاهراً اطمینانبخش فقط وعده می دهند اما از طرف مقابل امتیازات نقد می خواهند و وعده نمی پذیرند. این واقعیت را ما در برجام تجربه کردیم همچنانکه در مذاکره با کره شمالی هم امریکاییها همین روش را در پیش گرفته اند.
4⃣ هر جای مذاکره اگر طرف مقابل از دادن امتیاز نقد امتناع کند، امریکاییها آنچنان هیاهوی تبلیغاتی و رسانه ای در جهان راه می اندازند که معمولاً طرف مقابل کم می آورد و دچار انفعال می شود.
5⃣ آخرین نکته از فرمول مذاکره امریکاییها : آنها پس از مذاکرات نیز به راحتی زیر وعده ها می زنند و به آنها عمل نمی کنند.
👈مطالعات آمریکا
telegram.me/EsfandiarKhodaee