BAD BEHAVIOR COMES FROM INSECURITY

@HRMCHANNEL

📌MOST BAD BEHAVIOR COMES FROM INSECURITY

📌عمده رفتار های بد از ناامنی می آید.

این سخن را به DEBRA WINGER آمریکایی نسبت می دهند. قبل از توضیح و مفهوم شناسی این پیام، به داستان و آزمایش زیر توجه کنید :

در سال ۱۹۶۰ تعدادی از روان‌شناسان اجتماعی فرانسوی در یک مرکز آموزشی شبانه روزی نوجوانان ۱۲تا ۱۹سال آموزش می‌دیدند، هر نوجوان سه وعدۀ غذایی روزانه با احتساب میان وعده‌ها، ۸۰۰گرم غذا می‌خورد. شایعه كردند به علت وضعیت اقتصادی نابسامان غذا به لحاظ كمی و كیفی جیره‌بندی شود. شش ماه بعد از این شایعه، میزان غذای مصرفی روزانه هر فرد از ۸۰۰گرم به ۱۲۰۰گرم افزایش یافت. هنگامی كه عملاً جیره‌بندی را آغاز كردند، مصرف غذا از 1200 گرم به 1500 گرم رسید. دلیل افزایش مصرف این بود كه نوجوانان آیندۀ خود را مبهم می‌دیدند. در وضع عادی افراد غذای خود را به یكدیگر تعارف می‌كردند و نسبت به یكدیگر رابطه‌ای مبتنی بر نیكوكاری، شفقت و نوعی از خودگذشتگی داشتند. امّا هنگامی كه شایعۀ كمبود غذا مطرح شد، تعارفات، رعایت ادب و رفتارهای مهربانانه، نسبت به یكدیگر كمتر شد. در واقع به دلیل مبهم بودن آینده، اخلاقی زیستن بر پایۀ عدالت، احسان، رعایت ادب و.. به مرور زمان كمرنگ گشت.

نتیجه :
در شرایطی که در جامعه، سازمان و یا خانواده، مولفه های امنیت زیر سوال رفته و یا با مشکل مواجه شوند آستانه اخلاق و استاندارد های رفتار درست افراد نیز کاهش می یابد.
انسانها در بقا، آسایش، احترام و ... بدنبال امنیت پایدار هستند. گاهی اوقات این مفاهیم تحت تاثیر برخی از رفتار های بد رهبران، مسئولین، مدیران و سرپرستان قرار میگیرد. باید ببینیم کدامیک از مفاهیم فوق در سازمان ما دچار ناامنی شده اند.

⭕️ بعنوان مثال آیا پرسنل سازمان در ادامه همکاری امنیت روانی دارند؟
کارکنان سازمان شما چقدر آتیه شغلی خود را روشن می بینند و رفتار مسئولین و روسا تا چه اندازه به این امنیت/ناامنی دامن زده است
یکی از پاسخ های غیرحرفه ای به این موضوع میتواند پیشنهاد عقد قراردادهای طولانی مدت باشد!
مرتضی جوشقانی- مهر ماه ۱۳۹۶

در پست های بعدی پاسخ و ادامه این بحث را دنبال کنید.


#رفتار_سازمانی
#ارزیابی_عملکرد

در کانال آموزشی مدیریت منابع انسانی و تولید با ما همراه باشید 👇👇👇
@HRMCHANNEL