تربیت شدگی.. اساس در راندن او به سمت خواستهایش اوست
تربیت شدگی
اساس #انسان در راندن او به سمت خواستهایش #غرایز اوست. از این لحاظ انسان در ساحت #حیوانیت است اما اگر به تمامی در این سطح بمانیم که هیچ انسانی به تمامی آنجا نمانده است به تمامی در سپهر حیوانیت است. اندیشمندان #مدنیت رو با آغاز پذیرش #قوانین دانسته اند اما درست تر این است که انسان بودن با پذیرش همین محدودیتها آغاز می شود که من نوعی بدانم یله و رها و آزاد نیستم تا آنطور که می خواهم امیالم را بر آورده سازم. هر قومی و ملتی با تبیینی بر #امیال خود حد گذاشته است. ولی آغاز از نیاز به همزیستی بوده است. همزیستی هم از ضعفهایمان آمده است. #تربیت_شدگی با پذیرفتن همین حدود آغاز می شود. اساطیر و ادیان و نظریات هر کدام به شکلی این محدودیتها را تعریف میکنند. امروز و اکنون باید چگونه تعریف کنیم تا بتوانیم در عین برآورن امیال و نیازهامان انسانی و تربیت شده زندگی کنیم؟
پس دانسته آمد که بی پذیرش محدودیتها ما به عالم انسانی وارد نمی شویم بر خلاف دیگر اندیشمندان من باور ندارم این حدود سرکوب وجود ماست. بلکه امکان پرورش توان سطوح برتر ماست اما نه حد گذاشتنهایی که خودشان #زخمند بلکه حدودی که باعث پر بارتر شدنمان می شوند. انگار که #هرس شاخه های اضافی درختان برای آن شاخه ها که قوی تر و پر بارترند.
@faryad_naseri