هرچه می‌گوئید، بگوئید، هر چه می‌شود بشود!. امنیت تنها قلع و قمع قطاع‌الطریق و دزدهای گردنه نیست!

هرچه مي‌گوئيد، بگوئيد، هر چه مي‌شود بشود!
امنيت تنها قلع و قمع قُطاع‌الطريق و دزدهاي گردنه نيست!
امنيت فقط منكوب كردن راهزنان كوه و بيابان و قطع ريشة شرارت اشرار و دزدان نيست!
امنيت به جلوگيري از فتنة غارتگران قوافل و تعديات آنها تمام نمي‌شود.
امنيت اين است كه افراد مردم عموماً بدون استثناء از هر نوع تعرض و خلاف مصون باشد.
امنيت يعني اهالي يك شهر اطمينان داشته باشند، شب كه در خانه استراحت مي‌كنند، علي‌الصباح در عدليه بدون جهت كتك نخورده يا به بين‌النهرين تبعيد نشوند.
#فرخي_يزدي
(از مقاله‌ي #امنيت_چيست؟ كه سوم آذر 1302 در #روزنامه‌ی_طوفان، در انتقاد از تبعيد مدير روزنامه‌ي "اقدام" به بين‌النهرين، چاپ شد. بعد از چاپ اين مقاله براي بار دوم روزنامه‌ي "طوفان" توقيف شد.)@nashregoosheh