نیما در یادداشت رای و آزادی و مالکیت از تقابل آرا اکثریت و آرا عالی اقلیت حرف می‌زند و درون این تقابل از انسان ایده‌آلی حرف می‌زند

نیما در یادداشت رای و آزادی و مالکیت از تقابل آرا اکثریت و آرا عالی اقلیت حرف می‌زند و درون این تقابل از انسان ایده‌آلی حرف می‌زند که حریت دارد. کسی که آزادی خواه است و می‌گوید: کسی که اسیر نفس خود است نمی‌تواند از این افراد باشد. در تعریف حریت می‌نویسد:
"شخص حر مقامی دارد. باید اسیر نفس هم نباشد. حافظ حدود و حقوق همه باشد."
نیما به تمایز کلمات و معانی‌شان دقت نمی‌کند که هر جهانی اصطلاحات و عبارات خودش را دارد. حریت ربط چندانی به واژه‌ی آزادی ندارد که از آن آزادی‌خواهی ساخته می‌شود. حریت بیشتر به وارستگی نفسانی اشاره می‌کند که مفهومی‌ست در جهان الهیاتی-عرفانی آزادی اما در این کارکردش مفهومی نو، مدرن و سیاسی و اجتماعی است. #نیما
@faryad_naseri