https://t.me/joinchat/AAAAAEml727aUtxh3Yucbg کانال روابط بین الملل وسیاست خارجی/مدیر؛حسین علی فام دانشجوی دکترای روابط بین الملل،پژوهشگر،تحلیلگرومدرس دانشگاه/ آیدی تلگرام؛ https://t.me/Alifamhossein پیج اینستاگرام؛hossein_alifam
✳️ دیکتاتورها را چه کسانی میسازند؟
✳️ دیکتاتورها را چه کسانی میسازند؟
👈 سه دسته آدم باعث پیدایش دیکتاتورها میشوند و یک انسان عادی را به دیکتاتور تبدیل میکنند:
1️⃣ انسانهایی که ظاهر و باطنشان متفاوت است. (میتوانیم آنها را چاپلوس بنامیم)
2️⃣ کسانی که میخواهند با کار ناکرده به مزد برسند؛ طالبان گنج بی رنج. چنین کسانی به اشخاصی نزدیک میشوند که مزدها نزد ایشان است.
3️⃣ کسانیکه دچار خلا درونیاند و لذا مجبورند خود را به مرکزی متصل کنند. این دسته افراد احساس میکنند که همچون قایقی متزلزل به عروةالوثقایی نیاز دارند.
🔺هر سه مشکل مذکور، فرهنگی است. اگر در جامعهای این سه دسته افراد موجود نباشند، هیچکس مجالی برای دیکتاتور شدن نمییابد؛ اگر هم کسی هوس دیکتاتوری به سرش بزند، بیآنکه قهر و غلبهای در کار باشد، میپژمرد و به نوعی دیکتاتوریِ دنکیشوتوار تبدیل میشود؛ کسی که فکر میکند بر همه چیز سیطره دارد، ولی در واقع هیچ سیطرهای ندارد. / مصطفی ملکیان کتاب «تقدیر ما، تدبیر ما...»
#دیکتاتور
✅ سیاست شناسی
@politicology