📍تصویری از هگل جوان📍.. 📍اشتوتگارت (۱۷۷۴_۱۷۸۸). 📍

📍تصویری از هِگِلِ جوان📍

📍اشتوتگارت(۱۷۷۴_۱۷۸۸).📍

💠 هگل در سن ۱۴ سالگی وارد مدرسه ایلوستره شد. بنابر این روایت او در سن ۸ سالگی آثار شکسپیر را به ترجمه می خوانده است. وانگهی او در ایلوستره نه تنها با فلسفه کلاسیک یونان که با تفکر نقدی کانت هم آشنا می شود. و هم چنین ژان ژاک روسو و لسینگ را به خوبی می خواند. آنچه که در این دوره فکری هگل بر ما روشن است. این نکته است که او در پی این بوده است که شناخت انسان را با شناخت تاریخ پیوند بزند و در عین حال با مسائل عصر روشنگری نیز درگیر بوده است. به عنوان نمونه پرسش هگل در این دوره این است که چگونه ذات انسان ثابت است در حالی که تاریخ دگرگون می شود؟ او در این دوره به شدت کتاب می خواند و البته در باب مسائل زمان در حد خود اظهار نظر می کرده است. او فیلسوفی است که در دوره اشتوتگارت نسبت به هر مساله ای حساس و متفکر است...و البته می توان گفت که در این دوره هیچکس هنوز او را نمی شناخته است.

💠 با احترام


💠 ...فلسفه در این هنگام کهن‌سالی زندگی؛ وضع موجود را با رنگ خاکستری خود به تصویر می‌کشد و امر واقع را در قلمرو فکر بازسازی می‌کند. (فریدریش هگل).

@MinervaEule1776

https://t.me/denkenfurdenken