روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
در آمدزایی در مدارس آلمان
در آمدزايي در مدارس آلمان
يكي از راههاي درآمدزايي در مدارس آلمان اين هست، مثلا با برنامه ريزي قبلي از همه كودكاني كه بيرون يا داخل مدرسه كلاس آموزش موسيقي مي روند ، بيايند و در سالن مدرسه با حضور والدين و كاركنان مدرسه يكي از قطعات موسيقي كه ياد گرفته اند را اجرا كنند.
بماند كه چقدر اين كنسرتها اعتماد به نفس، شجاعت و شادي رو در بچه ها نهادينه مي كنه، و در آينده افرادي خودباور وارد جامعه خواهد كرد، اما دقيقا مثل كنسرتهاي بيرون اين كنسرتها هم بليط دارد و والدين و خواهر وبرادر يا ديگر اعضاي خانواده كودك كه قصد حضور در كنسرت را دارند بايد مبلغ كمي بپردازند.
اين وسط كلي اتفاقات خوب و پي در پي مي افتد.
نه كسي از پرداخت اين مبلغ كم زورش مي آيد، هم اينكه پول مفت! نداده اند و در ازاي آن شاهد برگزاري كنسرت كودكان بوده اند كه از جذابيت خودش برخوردار هست و اينكه شاهد بالندگي و بالا رفتن اعتماد به نفس كودكاشان هستند.
هم كودكان از همه نظر كلي خوشحال مي شوند و به آنان خوش مي گذرد و روحيه تازه مي كنند و از همه بيشتر مدير مدرسه و كادر جذب سرمايه با خيال راحتتري كارشان را انجام مي دهند و دغدغه هزينه براي رشد بهتر بچه ها را ندارند.
جالب است بدانيد در كنار اين كنسرتها برخي خانواده ها غذاي خانگي مي پزند و در قالب غرفه هاي غذاي خانگي آنها را به نفع مدرسه مي فروشند و به اين شكل از والدين و بچه ها پذيرايي مي كنند.
مي شود پول گرفت و روي اعصاب هم نبود، كه هيچ! كلي هم خوش گذراند و انواع منفعتهاي ريز و درشت را برد!
@dotDE