تازگی‌ها خودتو توی آینه نگاه کردی؟.. ببین داری با خودت چیکار میکنی‌؟

تازگی‌ها خودتو توی آینه نگاه کردی؟.. ببین داری با خودت چیکار میکنی‌؟

تازگی‌ها خودتو توی آینه نگاه کردی؟

یه روز تنها که بودی یه چایی بریز و با خودت خلوت کن، بشین خوب خودتو ببین. ببین داری با خودت چیکار میکنی‌؟ ببین
اگه مرگ هزاران هموطنتو دیدی و گفتی حقشون بود، میخواستن سر و صدا نکنن.
اگه سرباز وطنت با هر عقیده و ایدئولوژی کشته شد و شاد شدی.
اگه ماشین گرون قیمت همسایت داغون شد و خوشحال شدی.
اگه بچه دوستت تو کنکور قبول نشده و تو دلت گفتی خداروشکر بچه من قبول شده.
اگه سیل و زلزله اومد و خوشحال بودی که تو شهر و محله تو نیومده.
اگه دعا دعا میکنی جنگ بشه و امید بستی یکی دیگه بیاد آزادت کنه.
اگه خونه گرون شد و با دمت گردو شکستی که تو خونه داری و بقیه ندارن.
اگه ارز خریدی و دعا کردی یه خرتوخری بشه قیمتش بره بالا.
اگه اگه اگه...
اونوقت باید بهت بگم خیلی باختی، چون روحت، عاطفه‌ات و انسانیتت رو داری از دست میدی.
فقر و جنگ و استرس آدمهای ضعیف رو بی‌رحم میکنه و آدمهای قوی رو به فکر فرو میبره.
اگه خودتو دیدی و از این چیزی که شدی شرمنده شدی، این یعنی هنوز دیر نشده، پس زودتر تغییر کن.
تغییر از درون خودت شروع میشه. نه از جای دیگه.

سهند بهنام، ژانویه ۲۰۲۰ دوسلدورف
@dotDE