روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
تازگیها خودتو توی آینه نگاه کردی؟.. ببین داری با خودت چیکار میکنی؟
تازگیها خودتو توی آینه نگاه کردی؟
یه روز تنها که بودی یه چایی بریز و با خودت خلوت کن، بشین خوب خودتو ببین. ببین داری با خودت چیکار میکنی؟ ببین
اگه مرگ هزاران هموطنتو دیدی و گفتی حقشون بود، میخواستن سر و صدا نکنن.
اگه سرباز وطنت با هر عقیده و ایدئولوژی کشته شد و شاد شدی.
اگه ماشین گرون قیمت همسایت داغون شد و خوشحال شدی.
اگه بچه دوستت تو کنکور قبول نشده و تو دلت گفتی خداروشکر بچه من قبول شده.
اگه سیل و زلزله اومد و خوشحال بودی که تو شهر و محله تو نیومده.
اگه دعا دعا میکنی جنگ بشه و امید بستی یکی دیگه بیاد آزادت کنه.
اگه خونه گرون شد و با دمت گردو شکستی که تو خونه داری و بقیه ندارن.
اگه ارز خریدی و دعا کردی یه خرتوخری بشه قیمتش بره بالا.
اگه اگه اگه...
اونوقت باید بهت بگم خیلی باختی، چون روحت، عاطفهات و انسانیتت رو داری از دست میدی.
فقر و جنگ و استرس آدمهای ضعیف رو بیرحم میکنه و آدمهای قوی رو به فکر فرو میبره.
اگه خودتو دیدی و از این چیزی که شدی شرمنده شدی، این یعنی هنوز دیر نشده، پس زودتر تغییر کن.
تغییر از درون خودت شروع میشه. نه از جای دیگه.
سهند بهنام، ژانویه ۲۰۲۰ دوسلدورف
@dotDE