روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
فقط یک احمق شاه را میکشد …در شطرنج به هر تازه واردی یک قانون مهم گفته میشود: شاه کشته نمیشود
فقط یک احمق شاه را میکشد.
در شطرنج به هر تازه واردی یک قانون مهم گفته میشود: شاه کشته نمیشود. شاه تهدید میشود و وقتی اشتباهاتش زیاد شد، دستگیر میشود.
شاه را که گرفتی بازی تمام میشود، اما برای بازی بعد باید زنده بماند. زمین بدون شاه دیگر شطرنج نیست، زمین مهرهبازیست. بازی خون و شمشیر است نه بازی هوش و تدبیر. این شاه است که برای رسیدن به هدفی، از خیر کشتن سربازی و حتی وزیری میگذرد.
در معروفترین بازی استراتژیک جهان شاه نماینده بازیکن حریف است، همان شاه در سایه.
شاه را که بکشی باید با اسب و فیل و سرباز بجنگی. خیلی که دلت را خوش کنی شاید با وزیری سردرگم روبرو شوی.
سلیمانی شاه شطرنجی بود در بازی آیتا.. خامنهای. شاهی که تا اینجای بازی هوشمندانه حرکت کرد. هر ضربهای که زد برای هدایت حریف به حرکتی دیگر بود و هر ضربهای که از خیر آن گذشت برای هدفی مهمتر برنامه ریزی شده بود.
کشتنش فقط از یک تازهوارد یا نادان میتوانست بر بیاید، نه یک شطرنج باز.
حال این میدان و این بازی مهرهها. باید دید بازی کردن بدون شاهی درون زمین چه عواقبی در بر دارد و چه عایدی به همراه.
سهند بهنام، مشاور کسب و کار
ژانویه ۲۰۲۰ دوسلدورف
@dotDE