خیلی خنگن نه؟!

خیلی خنگن نه؟!

الان ساعت نزدیک ۱:۳۰ نیمه شبه، خوابم نمی‌برد داشتم از پنجره اتاق خوابم بیرون رو نگاه میکردم و ته مونده قوطی آبجو رو میزمو بزور میکشیدم بالا که نظرم به یک موضوع جالب جلب شد. توی یک خیابون فرعی و خیلی خلوت روبروی خونه من، بدون اینکه چهار راه یا تقاطعی باشه یک چراغ راهنمایی کار گذاشتن، دلیلش هم وجود یک خط کشی عابر پیاده است. الان نه عابری هست، نه ماموری و نه دوربینی، ولی هر ماشینی که بهش میرسه اگه قرمز‌ باشه می‌ایسته. یکم دیگه صبر کردم، یک عابر اومد و هیچ ماشینی هم نیست، ایستاده تا چراغ براش سبز بشه بعد بره. کاری که تو ایران خیلی دلم میخواست زیاد ببینم ولی حتی در جاهای خوب شهر هم کم اتفاق میوفته! فکر نکنید آلمانها کودن هستن یا مطیع و ترسو. من فکر میکنم با این کارشون دارن به همه ما می‌فهمونن که چقدر قابل احترام هستند، چون به قوانینی که خودشون وضع کردن احترام میزارن و عملا به من و‌ شما خارجی رفتار درست رو یاد میدن. همین خارجی های جهان سومی که اینجا انقدر درست و اصولی رانندگی میکنند، تو کشور خودشون اگه الان برگردند دوباره همون دیوونه باز‌ی‌هارو درمیارن. در واقع این سیستم درست اینجاست که همه مارو ‌جذب خودش کرده نه چیز دیگه‌ای.