در آلمان همزمان با اینکه کودکان سواد خواندن و نوشتن یاد می‌گیرند، کتاب خوان شدن را هم می‌آموزند!

در آلمان همزمان با اينكه كودكان سواد خواندن و نوشتن ياد مي گيرند، كتاب خوان شدن را هم مي آموزند!
پس از آنكه در مدارس آلمان كودكان حروف الفبا را بطور كامل ياد گرفتند، در مدرسه فرمي به بچه ها داده مي شود كه بايد آن را به والدين خود بدهند كه از آنها مي خواهند كتاب غير درسي در اختيار كودك بگذارند تا روزي ١٠ دقيقه مطالعه غير درسي داشته باشد و سپس پدر يا مادر موظفند در همان فرم با امضا و تاريخ به مدرسه اعلام كنند كودك مطالعه كرده يا خير؟
جالب است كه كودكان بخاطر نقاشي زيباي كتابها به اين امر بسيار رغبت نشان مي دهند و با شور و شوق حروف را آرام آرام بهم مي چسبانند و كلمات را با ولع مي خوانند.
بي دليل نيست كه وقتي سوار بر وسايل حمل و نقل عمومي مي شويم انبوهي از مسافران را كتاب به دست مي بينيم!
بر خلاف گوشي به دستهاي اين روزهاي ما!!
@dotDE