‎درمانهای خانگی پرطرفدار در آلمان

‎درمانهاي خانگي پرطرفدار در آلمان

‎برای اطلاع شما باید بگ که در آلمان پزشکان تا آخرین لحظات قبل از مرگ بیمار، از آنتی‌بیوتیک استفاده نمیکنند. برای همین سیستم دفاعی بدن آلمانی ها به نسبت ما خاورمیانه‌ای ها به مراتب قوی‌تر است. درواقع آلمانی‌ها علاقه زیادی به درمان خانگی دارند.

یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی خانگی در کشور آلمان استفاده از "کیسه آب گرم" است.

‎هیچ خانه‌ای را در آلمان نمی‌توان یافت که در آن "کیسه آب گرم" وجود نداشته باشد. آلمانی‌ها برای التیام انواع دردها به خصوص دل‌درد از کیسه آب گرم استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر البته جایگزین‌های الکتریکی هم وارد بازار شده‌اند.

‎همچنین آلمانی‌ها اعتقاد عجیبی به خاصیت زنجبیل برای رفع گلو درد و حالت تهوع دارند. آنها از زنجبیل نه تنها در آشپزی استفاده می‌کنند بلکه قطعات کوچک آن را درون آب جوش می‌ریزند و به‌عنوان چای می‌نوشند.

‎آلمانی‌ها به هنگام گلودرد، سیب زمینی خام را به صورت کوبیده یا رنده شده در پارچه‌ای می‌ریزند و دور گلو ميپيچند .
‎استفاده از حمام سونا موقع تب جایز نیست اما آلمانی‌ها معتقدند حمام سونا نه تنها سیستم دفاعی بدن و سیستم گردش خون را تقویت می‌کند بلکه با عرق کردن در سونا سرماخوردگی نیز رفع می‌شود.

‎علاوه بر اینها، جوراب و جوراب پشمی یکی از محبوب‌ترین وسایلی است که آلمانی‌ها هنگام بیماری به آن روی می‌آورند. آلمانی‌ها با کوچکترین احساس لرز و سرماخوردگی سریعا جوراب‌های پشمی‌ به پا می‌کنند.

‎در آشپزخانه آلمانی‌ها انواع و اقسام چای‌های گیاهی را می‌توان یافت که از آن‌ها به عنوان دارو بهره می‌گیرند. چای گل ختمی (Hibiskus) سرشار از ویتامین ث است و در کاهش فشار خون موثر است. یا چای بابونه که عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی را از بین می‌برد و همچنین برای رفع گرفتگی‌های عضلانی مفید است.

‎روش بعدی سوپ مرغ است. مادربزرگ‌های آلمانی به محض سرما خوردن یکی از اعضای خانواده، سوپ مرغ می‌پزند. این سوپ حاوی مقدار زیادی گوشت مرغ، سیر، فلفل و آب لیمو است که باید داغ خورده شود.

‎آلمانی‌ها همچنین با لیمو که منبع سرشار ویتامین ث است به جنگ سرماخوردگی می‌روند.

‎هنوز هم برای بسیاری از آلمانيها یک لیوان شیر داغ به همراه عسل بهترین قرص خواب‌آور محسوب می‌شود. احتمالا با عسل، تریپتوفان موجود در شیر که آرام‌بخش است بهتر جذب بدن می‌شود و زمینه را برای به خواب رفتن آماده می‌کند.

‎آلمانی‌ها برای کاهش تب و درجه حرارت بالای بدن، پارچه‌ای را خیس کرده، دور ساق پا می‌پیچند. به این کار "وادن ویکل" (Wadenwickel) گفته می‌شود.

‎برای کاهش درد نیش زنبور در آلمان از پیاز استفاده می‌شود. پیاز را از وسط نصف کرده و بر روی جای نیش می‌گذارند. این کار باعث خنک شدن، ضد عفونی کردن، جلوگیری از تورم و خارش حاصل از نیش زنبور می‌شود.

را‎زیانه که در آلمان به آن "فنشل" (Fenchel) گفته می‌شود نه تنها به عنوان ادویه در غذا استفاده می‌شود، بلکه از چای آن برای مقابله با نفخ معده و همچنین سرفه استفاده می‌شود.

‎خاصیت مریم گلی (سرده) که آلمانی‌ها به آن "سالبای" (Salbei) می‌گویند نیز در درمان اسهال به صورت علمی هم ثابت شده است. این گیاه را در آب می‌جوشانند و ۱۲ دقیقه می‌گذارند تا جا بیافتد و روزی سه بار می‌نوشند.

‎در آلمان برای مقابله با تب‌خال راه‌حل‌های جالبی ارائه می‌شود. می‌گویند کیسه چای سیاه را پس از نوشیدن می‌توان ۲ الی ۳ دقیقه روی تب‌خال قرار داد، زیرا "تانین" موجود در چای با ویروس تب‌خال مقابله می‌کند. برخی دیگر حتی از خمیر دندان هم برای این منظور استفاده ‌می‌کنند

@dotDE