روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
فسفود به سبک ایرانی
فسفود به سبک ایرانی
الکی نیاید غلط املایی ازم بگیرید، دقیقا نوشتم فِسفود نه فست فود.
اون بابایی که اولین بار تو دیار کفار به سرش زد و فست فود رو باب کرد، یک سری مزیت بوجود آورد که البته در کنارش یک سری اشکالات هم ناخودآگاه ساخته شد. در واقع وقتی شما میگید من میخوام FastFood بخورم، دقیقا دارید میگید که میخوام یک غذای با زمان طبخ سریع میل کنم، نه اینکه سریع میل کنم! وگرنه که من برای شما تلیت آبگوشت رو از یه همبرگر سریعتر میل میفرمایم.😂
معمولا یک فست فود شامل این خصوصیات میشه:
۱- سریع حاضر میشه
۲- ارزونه
۳-لزوما سالم نیست (البته بهداشتیه)
در واقع موارد ۱ و ۲ باعث میشه خیلی وقتها ما به سالم نبودنش فکر نکنیم. هرچند که در همون بلاد کفر بشدت برندهای معروف این صنعت دارن روی سلامتش هم کار میکنند.
حالا شما به من بگید، بجز سالم نبودن، آیا فستفود توایران ارزونه یا سریع حاضر میشه؟!
شک دارید؟ دسته جمعی برید همین پالادیوم، یه پرس کباب کوبیده و یه چلو خورشت فسنجون و یه دیزی و یه همبرگر سفارش بدید😜. ببین کدومش آخر از همه و گرونتر از همه در میاد!
احتمالا جوابش اینه:
آبگوشت ۲۰،۰۰۰ تومن، ۴ دقیقه
کباب کوبیده، ۲۵،۰۰۰ تومن، ۵ دقیقه
چلو خورشت فسنجون، ۲۴،۰۰۰ تومن ۳ دقیقه
همبرگر ۳۰،۰۰۰ تومن، ۲۰ دقیقه!
حالا شما دوست داری بگو فست فود، ولی من میگم فِس فود.
سهند بهنام، مرداد ۱۳۹۷
@dotDE