روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
ولکام تو ایران
ولکام تو ایران
سلام، دیروز بعد از ۲ هفته دوری از وطن برگشتم به کشور اسلامیمون (جمهوری که هیچوقت نشد، چیز زیادی هم از ایرانش نمونده برای همین به کشور اسلامی بسنده میکنم).
شب عید یورو خریدم ۵۸۷۰ تومان، کلی هم بد و بیرا گفتم که مجبورم الان با این قیمت بخرم و اگه گذاشته بودم بعد از تعطیلات خریده بودم کلی ارزون میشد و از این حرفا، الان قیمت گرفتم، تو سایت زده ۶۳۶۵ ولی کسی زیره ۶۴۰۰ نمیده! یعنی تو همین چند روز ۱۰٪ همگی فقیرتر شدیم! پارسال که من تصمیم به مهاجرت گرفتم، یورو بود ۴۰۰۰ تومان، الان ۶۴۰۰ تومان! یعنی از پارسال تا همین الان ۶۰ درصد فقیرتر شدیم! اگه پارسال با پولمون ۱۰۰،۰۰۰ یورو میبردیم امسال ۴۰،۰۰۰ یورو میتونیم ببریم!
داشتم حساب میکردم یه کارمند تو ایران با حقوق ماهی ۲،۲۰۰،۰۰۰ تومان عملا داره ماهی ۳۵۰ یورو درمیاره، یک دهمحقوق یک کارمند در آلمان با ۳۵۰۰ یورو، در صورتی که قیمتها اگه اینجا گرونتر نباشه، ارزونتر نیست! ما عجب تردستهایی هستیم!
@dotDE