روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
چرا مهاجرت به آلمان؟.. اما من هم دلایل خودم روبرای انتخاب آلمان برای مهاجرت دارم:
چرا مهاجرت به آلمان؟
همین چندوقت پیش آلمان در یک همه پرسی که توسط بی بی سی انجام شد، به عنوان محبوب ترین کشور انتخاب شد. اما من هم دلایل خودم روبرای انتخاب آلمان برای مهاجرت دارم:
- نزدیکی به ایران (از دوسلدورف تا تهران ۶ ساعته میشه رفت، انگار از اصفهان بخواهی با ماشین بیای تهران).
- هزینه و شرایط راحت اقامت بصورت کارآفرینی.
- رابطه نسبتا خوب اقتصادی با ایران به عنوان یک قدرت اقتصادی اروپایی.
- اقتصاد رو به رشد و با ثبات
- برخلاف نظر عوام، مردمانی بهدور از نژاد پرستی، من در تمام این سالها حتی یکبار رفتار نژادپرستانه ازشون ندیدم (به نظر من ما ایرانی ها یکی از نژاد پرستترین مردمان جهانیم)
- کشوری فوقالعاده پیشرفته و در عینحال بدور از نمادهای پیشرفتزدگی و مدرنیسم مثل دبی
- مردمانی اکثرا راستگو، درستکار وقانونمند که به قول و قرار و زمان خیلی اهمیت میدن (درست مثل ما ایرانی ها)
- دارای سیاست کلان بدور از هیاهو و نوسان به دلیل وابستگی به سیاستهای امریکا (برخلاف امارات، مالزی، گرجستان، ...)
- اعتبار وجایگاه بالا برند ساخت آلمان (سالهاست که رتبه یک جهان است)
- امکان رشد
- مرکزیت در اروپا
- زیرساختهای خوب
- پاسپورت معتبر
- آب وهوا خوب
- مواد غذایی سالم
- مدارس خوب و تحصیلات رایگان
و اما نقاط ضعف:
- زبان نسبتا سخت (سخت تر از انگلیسی و به نظر من آسون تر از فرانسه)
- زمان انتظار طولانی برای دریافت پاسپورت (حدود ۷ سال) نسبت به کشورهایی مثل استرالیا با حدود ۴ سال.
- مالیات نسبتا بالا
- وجود اکثریت خارجیان پناهنده و مخصوصا اکثریت ایرانیهای پناهنده نسبت به کشورهایی مثل کانادا و استرالیا که اکثریت جامعه ایرانی ها تحصیل کرده و سرمایهدار هستند.
اما در کل وقتی خوبی ها و بدی های این کشور روکنار هم میگذارم، فکر میکنم اگه بتونم زبان آلمانیم رو قوی کنم و بجای ارتباط با جامعه ایرانی اینجا سعی کنم تو جامعه آلمانی حل بشم و مهمتر از همه یک درآمد یورویی ایجاد کنم، اینجا بهترین جایی هست که بتونم توش زندگی کنم.
@dotDE