چرا شهر اسن رو انتخاب کردم؟.. اول بگم که غرب آلمان نسبت به شرقش پیشرفته تره

چرا شهر اسن رو انتخاب کردم؟

اول بگم که غرب آلمان نسبت به شرقش پیشرفته تره. همینطور نسبت به بقیه جاها مردم بیشتر به وجود خارجی‌ها عادت دارن و‌بقول خودشون ولکام‌تر هستند.
اما کلا چه شهرهایی مدنظرم‌بود؟
شهرهای بزرگ، مثل مونیخ، برلین، هامبورگ، فرانکفورت، کلن، دوسلدورف.

مونیخ انتخاب اولم بود، زیباست، با اینکه شرق آلمانِ خیلی پیشرفته‌است، مدارس و دانشگاه‌های خوبی داره و‌ پره از صنایع پیشرفته. اما هم خارجی دوست نیست و هم‌ خیلی شهر گرونیه. درواقع گرونترین شهر آلمانِ.

برلین شهر بزرگیه و البته به نظر من دلگیرِ، نسبتا شهر گرونیه و پر شده از پناهنده‌های عرب و ترک و آفریقایی و افغان.

هامبورگ شهر بسیار زیباییه، نسبتا گرونه، برای خارجی ها خیلی گزینه مناسبیه ولی بدلیل بندر و هاب ترانزیت کالا اروپا بودنش، از قدیم مرکز رفت و آمد و در نتیجه بی در و‌ پیکر بودن بوده، منظورم اینه که شهر انقدر مثل برلین خارجی توش هست که حتی تو مناطقی مثل آلستر هم نمیتونی حس کنی همسایه‌هات دائمی هستند و داری تو‌ یک اتمسفر ثابت زندگی میکنی، و البته این جدا از اینه‌که مراکز سکس و تفریحات بزرگسالان تو بخش زیادی از شهر پخش شده که حس امنیت به خانواده‌ها نمیده.

فرانکفورت بهترین گزینه برای تاسیس یک شرکت بین‌المللی هست چون مرکز حمل و نقل و تجارت آلمان و به نوعی اروپاست و البته شهر گرونیه.

کلن شهر زیباییه و نسبتا ارزان ولی پره از ایرانی‌ها و افغانی‌های پناهنده. همین امسال سیزده‌به‌در بین کردهای ایرانی و افغانی‌ها چاقو‌کشی شده بود و فیلمش همه‌جا پخش شده بود.

دوسلدورف به نظر من زیبا ترین و باکلاس‌ترین کلانشهر آلمانه و البته بعد از مونیخ گرونترین و البته که جامعه تحصیلکرده بیشتری از ایرانی‌ها رو تو خودش جا داده.

درواقع انتخاب من دوسلدورف بود ولی آخر سر به این دلایل اسن رو انتخاب کردم:

- هشتمین شهر بزرگ آلمانِ
- تا دوسلدورف با ماشین نیم ساعت راهه
- شهر بسیار زیباییه.
- رفتار آلمانی‌ها اینجا بی‌نظیره
- هزینه زندگی و مخصوصا مسکن تو اسن تقریبا نصف دوسلدورفِ.
- فاصله تا فرودگاه دوسلدورف از اسن (از سمت بخش خوب شهر برای زندگی) کمتر از ۲۰ دقیقه‌است که همین زمان هم طول میکشه که از دوسلدورف بری فرودگاه، شاید هم بدلیل ترافیک داخل شهر دوسلدورف بیشتر!
- بدلیل کوچکتر بودن شهر، ارتباط برقرار کردن با مراکز و ادارات دولتی راحت تره.
- شهر به دلیل نیاز به رشد و پیشرفت، به کارآفرین‌ها بها بیشتری میده.
@dotDE