روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
مقدسات در قالب هر دین و مذهب و آیین، بزرگترین انحراف بشری در طول تاریخ است
مقدسات در قالب هر دین و مذهب و آیین، بزرگترین انحراف بشری در طول تاریخ است. در هیچ جایی از تاریخ بشریت کشتار و فجایع حاصل از دست بشر را نمی توانید بیابید که در آن مقدسات نقشی نداشتهاست و جالب اینجاست که این فجایع پس از سالها طرفداران خود را کماکان داراست. یهودی مسیحی می کشد و مسیحی مسلمان و مسلمان بهایی و هندو و بودایی و ... همه و همه یکدیگر را. که ثابت کنند خط قرمز مقدسات کدام یک پررنگتر است.
یکی به صلیب میکشد و آن دیگری سر میبرد و این یکی منفجر میکند، که کتاب من درست تر است. جا و مکان و رنگ و نژاد هم ندارد! در همین تاریخ معاصر در قلب اروپا یهودی میسوزانند و بعد ابراز ندامت میکنند و چند دهه بعد نسل مسلمان بوسنیایی از جا در می آورند! در ترکیه سنی، ارمنی به سیخ میکشد، در سوریه و عراق تکفیری، ایزدی و شیعه سر میبرد، در ایران شیعه، بهایی میکشد، در هند هندو، نجس میسوزاند، در میانمار بودایی مسلمان میدرد و در هر کجا که اسمی از غرب است، مسلمان خود و دیگری را منفجر میکند!
میدرند و میسوزانند و میکشند که بگویند مقدساتشان، مقدسترند.
عجب خونخواری است این مقدسات!
یک سطح بالاتر، ابزار کشتار پیچیده میشود، تفنگ و قمه و صلیب در کار نیست، امثال ترامپ با سیاست میکشند. تحریم میکنند، از دارو و سلامت روان و توسعه و آرامش محرومت میکنند. به تو میگویند آدم نیستی و حق رشد نداری چون مسلمانی. آقایان این طرف میگویند دانشگاه جای تو نیست چون بهایی هستی! آنسو تر عرب، دست بچه اش را آب میکشد که بچهات یهودی است! خون اهدایات را پس میدهد که خون مجوس است!
عجب پلیدی است این مقدسات!
بازهم یک سطح بالاتر، قشر تحصیل کرده و دکتر و مهندس و وکیل و مدیر.
یکی اسناد ناسا رو میکند که ماه از وسط به دونیم شده و خبر نداری! آن یکی عکس بستر رود نیل نشانت میدهد که دیدی موسی راه باز کرده! این یکی تز دکترا برای درمان سرطان پروستات با سوره حمد مینویسد و دیگری مسلمان شدن و یاحسین گفتن مایکل جکسون را دلیل قتلش معرفی میکند!
سکوت میکنی؟! عجب لامذهب و بی غیرتی هستی تو!! حرف همکه میزنی، خط قرمز را لگدمال کردی و به بیاحترامی به آزادی بیان متهمت میکنند.
عجب نفرینی است این مقدسات!
میکشند و تحریمت میکنند و بی شعور میپندارندت، اگر حتی زیر سوالش ببری!
در واقع تقدس با هر شکل و ظاهری که تعریف شود، چه در قالب دین و آیین و کتاب و پیامبر و چه در قالب سنت یک جامعه، برده خانه ایست که برده و نگهبان، هر دو اسیر اند.
تقدس کلوسیومی است با ظاهری با شکوه و ستودنی، که با ورودت به آن اگر تمام رقبایت را هم بکشی، فرجامی بجز بردگی در آن را نداری.
تقدس، کلوسیومی ابدی
سهند بهنام، بهمن ماه ۱۳۹۶
@SharifTarasheh