نمی‌دانم گشاده رو بودن البته نه همه ولی اغلب کارکنان در سطوح مختلف با ارباب رجوع در آلمان یک الزام است یا ویژگی شخصیتی یا هر چیز د

نمي دانم گشاده رو بودن البته نه همه ولي اغلب كاركنان در سطوح مختلف با ارباب رجوع در آلمان يك الزام است يا ويژگي شخصيتي يا هر چيز ديگر!

در فروشگاههايي كه شما با فروشنده بايد مواجه شويد ، او به گرمي به استقبالتان مي آيد و از شما مي پرسد آيا به كمك احتياج داريد؟ اگر نه كه هيچ! لحظه اي تامل نمي كند و مزاحمتان نمي شود و مي رود.
اما اگر به كمك احتياج داشتيد حتما با مهرباني تلاشش را مي كند كه شما چيزي كه در ذهن داريد را بخريد و برويد. هرگز هيچكدام از سوالاتتان بي پاسخ يا با بي حوصلگي پاسخ داده نمي شود!
در اتوبوس راننده البته نه هميشه ولي اغلب با يك لبخند مسافران را استقبال مي كند و خيلي محترمانه بليطشان را مي بيند يا گاهي اصلا نمي بيند! چون يك احترام دو طرفه به شخص و قانون در جريان است.
در مطب پزشك و در هرجاي ديگر اين خوشرويي حاكم است.
انگار افراد از اينكه سخت كار مي كنند ناراحت نيستند. منتي بر ديگران ندارند.
وظيفه شناسند. سعي مي كنند به بهترين نحو به وظايفشان عمل كنند.
شايد خودشان را در موقعيت روبرو تصور مي كنند! كه اگر جاي طرف مقابل بودند دوست داشتند چطور با آنان برخورد شود؟!

يك لبخند، مهرباني، با آداب انساني با هم برخورد كردن هيچ خرجي ندارد...كمي سعه صدر و يك نفس عميق لازم است.

@dotDE