روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
ما چقدر خفنیم.. از خودمون تا قوانینمون:
ما چقدر خفنیم
داشتم برای یه دوست آلمانی، قوانین ایران رو مینوشتم، دیدم ما چقدر ملت جالبی هستیم و چقدر تناقض داریم. از خودمون تا قوانینمون:
- تقویم کشور شمسیه ولی تعطیلاتش قمریه.
- بانکداریمون اسلامیه ولی یکی از بیشترین بهرههارو تو دنیا میگیره.
- دیدن برنامه های ماهواره ای ممنوعه، ولی تقریبا همه یه گیرنده تو خونشون دارن، حتی خود مسئولین.
- توئیتر و فیسبوک ممنوعه، ولی خود آقایون هم حساب فعال دارن.
- در همه مستندات رسمی کشور قیمت دلار ۴۲۰۰ تومنه ولی خود جهانگیری هم زیر ۱۰،۰۰۰ تومن نمیفروشه.
- به راننده تاکسی میگی چقدر میشه، کلی قسمت میده که پول ندی، بعد دوبرابر پولی که باید بگیره رو باهات حساب میکنه.
- از در که میخوای رد بشی باید هفت جد و آباد طرف رو قسم بدی که اول اون بره، سوار ماشین که شدید، روشن نکرده با ماشین از روت رد میشه.
و ...
خلاصه دیدم اینهارو بخوام براش بنویسم گیج میشه، نوشتم میگن که ما ۲۴۰۰ سال پیش فرهنگ خیلی خفنی داشتیم، خودت دیگه برو ببین ما چقدر الان باید باحال باشیم. (البته انقدر درباره تاریخ این چند سال دروغ به خوردمون دادن, در این باره هم بعید میدونم).
سهند بهنام، مرداد ۱۳۹۷, تهران
@dotDE