روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
یهویی به ذهنم رسید بیام اینجا از کلید بگم! آخه توی آلمان مسئلهی مهمیه
یهویی به ذهنم رسید بیام اینجا از کلید بگم! آخه توی آلمان مسئله ی مهمیه. اینجا کلید آدم به جونش بسته است 😂
کلیدای آلمان رمزیه (البته جاهای معدودی وجود داره که کلیدشون رمزی نیست). کلید ساختن از روی کلید هم غیر قانونیه و کسی هم انجام نمیده براتون، مگر اینکه مدرک و از این چیزا داشته باشین که شما صاحبخونه هستین و از این حرفا.
اگر هم کلیدتون رو گم کنین جریمه میشین. جریمه اش هم نمی دونم به چی بستگی داره. صاحبخونه من که چون با انصاف بود رقم 100 یورو رو اعلام کرد ولی یکی از بچه ها می گفت صاحبخونه ام بهم گفته اگه گم کنی هر کلید 500 یورو جریمه اشه، به هر حال، با این جریمه ی سنگین اصلا گم کردن کلید به صرفه نیست!!! بهتره آدم مواظب باشه. 😜
حالا یه چیز جالب تر وجود داره و اونم یه جور بیمه هست! یه بیمه ای که شما میگیرین و ماهانه یه مبلغی می پردازین و اگه مثلا کلیدتون رو گم کنین اون بیمه پوشش میده اونو. البته این بیمه فقط برای کلید نیست و چیزای دیگه رو هم شامل میشه، مثلا اگه توی یه مغازه شما دستتون بخوره و یه چیزی بیفته بشکنه، اون هم پوشش داده میشه.
کلید جا گذاشتن هم اینجا دردسره! یکی از دوستان من یه بار جا گذاشت. هر جا زنگ زد حدود 80 تا 100 یورو می خواستن برای اینکه بیان و در رو باز کنن و اون کلیدشو از توی خونه برداره. در واقع کلید پشت در مونده بود و این رفیق ما هم یه کلید دیگه داشت ولی چون کلید از اون طرف توی در بود، نمی تونست باز کنه!
خلاصه کاملا اتفاقی همسایه ی طبقهی بالاشون همون موقع میاد و وقتی جریان رو میفهمه میگه من یه آشنا دارم. گوشی رفیق مارو میگیره و چند جا زنگ میزنه و یکی پیدا میکنه که با ۴۰ یور بیاد در رو باز کنه. طرف که میاد میگه اول یه مدرک نشون بده که معلوم بشه تو مال این خونه ای! (کارش واقعا منطقی بود، اگه این طوری نباشه که هرکی یه کلید ساز میاره در خونهی مردمو باز می کنه!! ) رفیق ما هم ویزا کارتشو نشون میده. (پشت ویزا کارت آدرس خونه نوشته شده). آقاهه هم در کمتر از ده ثانیه درو باز میکنه و 40 یورو میگیره و میره!
خلاصه از وقتی این ماجراهارو برام تعریف کردن همیشه همین که درو باز می کنم، کلیدو برمیدارم میذارم اون ور! 😂
@dotDE