روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
برای دریافت گواهینامه آلمانی میبایست ابتدا گواهینامهی ایرانی خود را ترجمه کنید
برای دریافت گواهینامه آلمانی می بایست ابتدا گواهینامه ی ایرانی خود را ترجمه کنید.
اگر ترجمه ی گواهینامه خود را همراه ندارید، میتوانید با پرداخت حدود 35 یورو به آلمانی ترجمه کنید.
در ضمن دارالترجمه های ایرانی هم هستند که گرونن! به عنوان مثال در دسلدورف هزینه حدود 70 یورو بود.
بعد از گرفتن ترجمه که یکی دو روز به طول می انجامد، میبایست به یکی از شعبات ADAC برین، اونجا مدارک رو تحویل میدین! یادتون باشه که اصل گواهینامه هم همراهتون باشه!
بعد از حدود 2 هفته یک برگه تاییدیه میرین از همون جا میگیرین و هزینه 11.5 یورویی پرداخت میکنین! با کارت هم میشه پرداخت کرد.
بعد از گرفتن مدرک از ADAC ، شما میبایستی به یک آموزشگاه رانندگی برین و ثبت نام کنین. بسته به اینکه کدوم آموزشگاه میرین، قیمت ها متفاوت هست.
بعد از تایید مدرک از ADAC ، مدرک شما باید توسط Verkehrsamt Essen مورد بررسی قرار بگیره که آیا این گواهینامه از لحاظ قوانین با آلمان مطابقت داره یا نه!
که Verkehrsamt در شهر اسن در Essen Steele میباشد و شما باید بعد از ثبت نام در آموزشگاه و داشتن برگه های آموزشگاه به اونجا برید و مدارک رو تطابق بدین و هزینه ای حدود 40 تا 45 یورو داره و حدود 2 تا 3 هفته طول میکشه و بعد با پست مدارک رو براتون ارسال میکنن.
مدارکی که شما باید ارایه بدین :
1- یک عدد عکس پاسپورتی
2- ارایه گواهینامه گذراندن کمکهای اولیه Erste Hilfe ( که در یک روز از صبح تا بعد از ظهر طول میکشه و حدود 18 تا 20 یورو هزینه دارد.)
3- ارایه سنجش بینایی ( که اکثرا همون جایی که Erste Hilfe میرین، همون جا هم خودش انجام میده. و قیمتش 6 یورو هست.)
4- اصل گواهینامه فارسی و تاییدیه ADAC و ترجمه
5- مدرک شناسایی ( پاسپورت و یا کارت اقامت)
البته بعضی از آموزشگاه ها خودشون این کار رو انجام میدن و هزینه ی بررسی رو خودشون موقع ثبت نام میگیرن.
هزینه ثبت نام برای کسایی که گواهینامه ی ایرانی دارند، حدود 80 تا 90 یورو هست.
آدرس دقیق :
Address: Kaiser-Wilhelm-Platz 1-5, 45276 Essen
برای رفتن به اونجا هم با اتوبوس میشه و هم با قطار و باید ایستگاه Essen Steele پیاده شوید.
فاصله از ایستگاه Steele تا اینجا با پای پیاده خدود 6 تا 7 دقیقه میباشد و در طبقه سوم قرار دارد.
وقتی که وارد سالن شدید، ابتدا میبایست که وقت بگیرین و برای این کار دستگا های اتومات توی سالن هست که فقط یکی از آنها برای کسایی هست که کار گواهینامه دارند و بقیه برای کارهای مربوط به پلاک خودرو و خودروها هست.
پس حواستون باشه که اتومات درست رو انتخاب کنین.
سعی کنین که ساعت 8 اونجا باشین که اولین وقت ها رو بتونین بگیرین.
اصل گواهینامه و ترجمه و تایید ADAC و عکس رو ازتون میگیره و با پست براتون مجدد میفرستن.
در لینک زیر تقریبا تمام سوالات مربوط به قسمت آیین نامه به دو زبان فارسی و آلمانی میتونین دانلود کنین.
خیلی از بچه ها با کلمات تخصصی ماشین و آیین نامه مشکل دارن که توی این فایل میتونن راحت تر و با سرعت بیشتر یاد بگیرن.
https://www.dropbox.com/s/1zoaiyk427k8ak4/F%C3%BChrerschein%20%28%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%20%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87%20%D8%B4%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%29.pdf?dl=0&fb=1&fb_action_ids=1703041353070559&fb_action_types=groups.post&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B1278373935549386%5D&action_type_map=%5B%22groups.post%22%5D&action_ref_map=%5B%5D