جوانان آلمانی عروسی‌های بسیار ساده‌ای می‌گیرند …آنها از قبل یک وقت از شهرداری نزدیک خانه اشان می‌گیرند و روز موعود با چند نفر از د

جوانان آلمانی عروسی‌های بسيار ساده‌ای می‌گيرند.

آنها از قبل يك وقت از شهرداري نزديك خانه اشان مي گيرند و روز موعود با چند نفر از دوستان و نزديكانشان كه تعدادشان در نهايت ١٥ -٢٠ نفر بيشتر نيست به شهرداري مي روند و ازدواج خود را در شهرداري به ثبت مي رسانند.
پس از آن هم بيرون شهرداري يك جشن كوچك برگزار مي كنند و عروس كه فقط تنها نشانش همان لباس سپيد است، معمولا بدون آرايش صورت و گاهي وقتها با يك آرايش خيلي جزيي و ساده مو و صورت دسته گلش را از پشت سر بين حاضران پرت مي كند و جوانان مجرد تلاش مي كنند تا دسته گل را بگيرند ، هر كس توانست بگيرد اين يعني اينكه نفر بعدي كه ازدواج مي كند ، آن شخص خواهد بود!
و بعد هم جمع ١٥-٢٠ نفر مهمانان به همراه عروس و داماد به رستوران مي روند و تمام...

اما يك رسم جالب بين عروس و دامادهاي برخي شهرهاي آلمان وجود دارد كه تكه اي چوب را وسط مي گذارند و دو نفري با يك اره كه از دو طرف دسته دارد، مي برند.
و اين معني جالب و آموزنده اي دارد كه به اين وسيله زوجها هر دو نفر با هم براي زندگي مشتركشان تلاش مي كنند و زندگيشان را مي سازند، و نه يك نفر به تنهايي همه مسوليتهاي زندگي را به دوش بكشد.

عروسيها بطور معمول در آلمان پر خرج و هزينه بر نيستند.
راستي در آلمان خبري از سرويس طلا و حلقه هاي آنچناني و البته جهزيه نيست.
همه چيز را زن و شوهر در حد استفاده روزمره اشان با هم خريداري مي كنند و در خانه مي گذارند.
منبع: روزمرگی‌های آلمانی
@dotDE