◀️ساخت ایران …✏️دکتر شریعتی در موزه‌های غربی، سکه‌ها و صلیب‌های طلایی و زینتی جالبی را دیده بود که متعلق به قرون وسطای اروپا بوده،

◀️ساخت ایران


✏️دکتر شریعتی در موزه‌های غربی، سکه‌ها و صلیب‌های طلایی و زینتی جالبی را دیده بود که متعلق به قرون وسطای اروپا بوده، اما روی آنها کلمه "الله" و "بسم الله" نقش شده بود!

✏️ایشان می‌گفت در آن‌زمان، صنعتگران اروپایی با این کار می‌خواسته‌اند به خریداران خودشان بگویند: "جنس، خارجی است! مال کشورهای پیشرفته است! مال بغداد و ری و نیشابور و قاهره و قرطبه است!"

✏️یعنی درست برعکس وضع فعلی که مثلا بافندگان خودمان در ایران بر روی اجناس ایرانی، مارک خارجی و اروپایی و حروف الفبای لاتین را می‌نویسند تا به خریداران بگویند: "جنس، خارجی است! مال پاریس و لندن و مونیخ و واشنگتن است!"

@economy7