درباره نوشته «ایران جامعه در مخاطره»

درباره نوشته «ایران جامعه در مخاطره»
یادداشت «ایران جامعه در مخاطره» (https://telegram.me/fazeli_mohammad/295) بیش از یازده هزار بار دیده شود و برای خودم جالب بود که از نقاط مختلف ایران برخی اعلام همکاری در نوشتن فصول این کتاب کردند، برخی تشویق نمودند و برخی این ایده را که در انتخابات ایران کسی به این گونه کتاب‌ها توجه بکند نقد کردند. برخی گفتند نوشتن این کتاب کاری نه چند ماهه است، و برخی نوشتن آن‌را شعاری و بی‌حاصل خواندند. هدف در اولویت من کماکان بررسی جوانب مختلف جامعه ایران است. دست‌آوردهای این کار تا به اینجا به شرح زیر است:
1. 49 روزمه برای من ارسال شد و اعلام همکاری افراد بیشتری که صرف نظر از هر چیز، سرمایه اجتماعی قابل توجهی برای نوشتن یک کتاب است. به زودی افراد منتخب را برای جلسه هماهنگی اولیه دعوت می‌کنم.
2. برخی نوشته‌اند که تجربه مقاله نوشتن ندارند، اما می‌توانند در جمع‌آوری داده‌های لازم کمک کنند. این یعنی آدم‌های زیادی داریم که دغدغه ایران را دارند و سرمایه بزرگی است.
3. متن بیش از 11 هزار بار – تا آن‌جا که من می‌توانم روی کانال ببینم – دیده شده است.
4. مخاطرات دیگری را هم برایم نوشتند و متذکر شدند که البته اغلب از جنس و ماهیت دیگری است و در علوم اجتماعی به آن‌ها آسیب یا واژه‌های دیگر نسبت داده می‌شود، اما این متن سرمنشأ گفت‌وگو شد.
مرا به این کاری نیست که کاندیداهای سال 1396 به مخاطراتی که به امید خدا در «ایران جامعه مخاطره‌آمیز» درباره آن‌ها می‌نویسیم توجه می‌کنند یا نمی‌کنند، ما مسئولیم درباره آن‌ها بنویسیم. من از همه آن‌ها که همراهی کردند سپاس‌گزارم.
نکته آخر. آن‌ها که فکر می‌کنند تلگرام را باید برای تصاویر و فیلم‌های نامناسبش فیلتر کرد، یاد بگیرند که می‌شود با تلگرام مخاطرات جامعه‌ ایران را به اشتراک گذاشت، درباره آن‌ها فکر کرد و نوشت.