سوال❓

سوال❓

با توجه به ماده ۹۸ قانون آیین دادرسی مدنی مبنی بر اختیار خواهان در افزودن به خواسته تا پایان اولین جلسه ؛ بفرمایید:
۱-اعلام افزودن به خواسته در قالب دادخواست خواهد بود یا لایحه؟

۲-آیا افزایش خواسته؛ مستلزم تقویم خواسته جدید است یا به علت وجود ارتباط و منشا واحد با تقویم قبلی امکان پذیر است؟

۳- آیا در صورت پذیرش افزایش خواسته؛ خواهان میتواند در همان جلسه نسخه لایحه را علاوه بر دادگاه به طرف یا طرفین پرونده ارائه دهد یا مستلزم تایید دادگاه و دستور بعدی جهت ارسال برای مخاطب است؟

👈جواب:

۱- لایحه

۲-اگر خواسته جدا از خواسته اول باشد باید تقویم گردد.

۳-خواهان مطالب خود را به دادگاه اعلام می نماید و دادگاه بایستی آن را به خوانده ابلاغ کند، چنانچه خوانده بعد از ابلاغ آمادگی خود را برای پاسخگویی اعلام داشت،به نظر می رسد که رسیدگی به عمل می آید. در غیر این صورت تجدید وقت ضروری خواهد بود.

______________________________
https://telegram.me/hoghoghdananiran