فارس بین الملل و سیاست خارجی:. واشنگتن: بمب‌افکن‌های روس فعلا ایران را ترک کرده‌اند

فارس بین الملل و سیاست خارجی:
واشنگتن: بمب‌افکن‌های روس فعلا ایران را ترک کرده‌اند

🔻یک مقام دولت آمریکا می‌گوید بمب‌افکن‌های روس که امروز (سه‌شنبه) از مبدأ ایران مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را هدف قرار دادند، فعلا به روسیه بازگشته‌اند و فعلا هیچ نیروی روسی در ایران مستقر نیست.
🔻مقامات آمریکایی با بیان اینکه از اواخر سال گذشته میلادی بحث انجام عملیات هوایی از ایران علیه داعش مطرح بوده، گفته‌اند که با این حال تصمیم روز سه‌شنبه روس‌ها، برای واشنگتن «غافل‌گیر کننده» بوده است.
🔻سرهنگ «کریس گارور» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم امروز به خبرنگاران گفت که مسکو بر اساس پروتکلی که از سال گذشته بین دو کشور امضا شده، اندکی پیش از پرواز بمب‌افکن‌ها از ایران به سمت سوریه، ائتلاف تحت رهبری آمریکا را در جریان قرار داده است.
🔻یک مقام نظامی آمریکایی گفته است که روس‌ها چهار فروند بمب افکن Tu-22 «بک فایر» را به همراه یک هواپیمای ترابری حامل مهمات مورد نیاز بمب‌افکن‌ها، به ایران اعزام کرده‌اند. این اقدام تنها چند ساعت پیش از عملیات انجام شده است.

@irgeopolitics