🔺وزرای کشورهای بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه‌ای از مقام‌های ارشد آمریکایی خواسته‌اند شرکت‌های اروپایی فعال در ایران را از تحریم

🔺وزرای کشورهای بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه‌ای از مقام‌های ارشد آمریکایی خواسته‌اند شرکت‌های اروپایی فعال در ایران را از تحریم‌های ثانویه معاف کنند و بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای با این کشور تاکید کرده‌اند.

🔺تاریخ این نامه به دو روز پیش (چهارم ژوئن/ جهاردهم خرداد) بر‌میگردد؛ هر چند خبرگزاری رویترز امروز خبر آن را منتشر کرده‌اند.

🔺امضاکنندگان اروپایی در نامه خودبه زمینه فعالیت‌هایی در ایران اشاره کرده‌اند که می‌خواهند از تحریم‌های آمریکا معاف باشند.

🔺از جمله مواردی که به آن اشاره شده فعالیت‌هایی نظیر داروسازی، بهداشت، انرژی، خودروسازی، هواپیمایی، بانکی و امور زیربنایی است.

🔺در بخشی از این نامه که وزاری دارایی و خارجه این سه کشور به وزیر دارایی و خارجه آمریکا نوشته‌اند، آمده است: "خروج ایران از توافق هسته‌ای به بی‌ثباتی بیشتر منطقه‌ای دامن می‌زند که درگیری‌های بیشتر در آن فاجعه‌آمیز خواهد بود."

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics