به اقتدار جهانی ایران میاندیشیم ارتباط با ما: هاشم منفرد @irgeopoliticsmail [email protected] انسانی کتاب: مرجع تخصصی کتب علوم انسانی ensaniketab.ir سایت ما: www.irgeopolitics.com
آرایش ناوهای جنگی آمریکا و روسیه
آرایش ناوهای جنگی آمریکا و روسیه
بخش دوم
حال آمریکا ناوهای جنگی اش را در دریای مدیترانه مستقر کرده است تا با موشک های تام هاوک به سوریه حمله کند.
و این در شرایطی که روسها به شدت درباره هر گونه حمله ای ضد نیروهای سوری هشدار داده اندآمریکا ناوهای جنگی اش را در دریای مدیترانه مستقر کرده است تا با موشک های تام هاوک به سوریه حمله کند و این در شرایطی که روسها به شدت درباره هر گونه حمله ای ضد نیروهای سوری هشدار داده اند و مسکو از گروههای مسلح تروریستی خواسته که قبل از این زمان از دست برود تسلیم شوند زیرا تهدیدات آمریکا ضد ارتش سوریه به نفع آنها نیست. روسیه نیز کشتی های جنگی اش را به دریای مدیترانه در مقابل لشکرکشی آمریکا اعزام کرده است.
ارتش سوریه مقدمات عملیات در ادلب را تکمیل کرده و تروریستها هم اعلام کرده اند که گفتگویی با روسها و نظام سوریه برای تحویل ادلب و حومه آن به دمشق در کار نخواهد بود.
حتمی بودن عملیات ارتش سوریه ضد تروریستها از سویی و جنگ رسانه ای غرب ضد ارتش سوریه و تهدید آمریکا، انگلیس و فرانسه به حمله نظامی در صورت بکارگیری سلاح شیمیایی از سوی ارتش سوریه شمارش معکوس را برای نبردی سخت و سنگین فراهم کرده است.
اما سئوالی که ذهن تحلیلگران امور منطقه را به خود مشغول کرده، چرایی نگرانی آمریکا از آزادسازی ادلب و حومه آن از لوث گروههای تروریستی و در راس آنها جبهه النصره است.
دلایل واهمه واشنگتن از عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه در ادلب
اگر ارتش سوریه طی عملیات کوبنده، سریع و غافلگیرکننده یا از طریق مذاکره ادلب را آزاد کند چه تاثیری بر آمریکا و نظامیانش در سوریه خواهد داشت؟
در پاسخ باید گفت که ایالات متحده آمریکا نگران این است که ارتش سوریه همه نقاط تمرکز نظامی و میدانی که آمریکا و متحدان منطقه ای می توانند از آن برای فشار بر دمشق استفاده کنند از دست آنها خارج کند به ویژه که نبرد ادلب مرحله آخر از مراحل آزادسازی کل جغرافیای سوریه از لوث تروریسم خواهد بود.
با آزادسازی ادلب برگه برنده و عامل فشار ضد ارتش سوریه از دست گروههای مسلح و حامیان آنها خارج می شود. با آزادسازی
واشنگتن از این هراس دارد که پس از بازپس گیری ادلب از سوی ارتش سوریه، دمشق با فراغ بال در راستای بیرون کردن نظامیان آمریکایی در منطقه التنف و شرق سوریه حرکت کند
ادلب، دولت سوریه به شرایط قبل از بحران باز می گردد و مفهومش این است که کسانی که جنگی بیش از هفت سال علیه سوریه را به راه انداختند دست خالی باز خواهند گشت و دمشق پیروز از این جنگ خارج خواهد شد و این را آمریکایی ها نمی خواهند و از همین رو به سناریوی شیمیایی روی آورده اند.
روسیه در این میان متوجه موضوع است و به گفته تحلیلگران امور به شکل مستقیم به حمایت ارتش سوریه در مقابل حمله احتمالی آمریکا خواهد پرداخت.
واشنگتن از این هراس دارد که پس از بازپس گیری ادلب از سوی ارتش سوریه، دمشق با فراغ بال در راستای بیرون کردن نظامیان آمریکایی در منطقه التنف و شرق سوریه حرکت کند واشنگتن از این هراس دارد که پس از بازپس گیری ادلب از سوی ارتش سوریه، دمشق با فراغ بال در راستای بیرون کردن نظامیان آمریکایی در منطقه التنف و شرق سوریه حرکت کند و این خواسته آمریکا نیست به ویژه که ولید المعلم وزیر خارجه سوریه روز گذشته اعلام کرد که احدی از نیروهای آمریکایی برای حضور در سوریه دعوت به عمل نیاورده است. روسها هم حضور نظامیان آمریکایی در سوریه را نامشروع می دانند.
«آندریه اونتیکوف» تحلیلگر روس در گفتگویی با اسپوتنیک درباره واکنش روسیه به حمله احتمالی گفت: « روسیه ارتش سوریه را به موشک های بسیار پیشرفته مجهز کرده و علاوه بر آن کارشناسان روس در کنار سوری ها هستند به ویژه که در حمله قبلی بیشتر موشکهای آمریکا سرنگون شد. سوریه توان حمایت خود از گزند حمله خارجی را دارد».
«ولادیمیر والویف» فرمانده سابق ناوگان دریای بالتیک روسیه نیز به اسپوتنیک اعلام کرد: «تقویت ناوگان دریایی روسیه در دریای مدیترانه با هدف مقابله با حمله موشکی احتمالی به نیروهای دولتی سوریه است. حضور گسترده نیروی دریایی روسیه گامی ضروری برای ممانعت از حمله به سوریه است».
به هر حال قدر مسلم آن است که نبرد آزادسازی ادلب از سوی ارتش سوریه و متحدانش حتما شروع خواهد شد و این برای آمریکایی حکم مرگ و زندگی را دارد و از همین رو با تمام توان در راستای ایجاد مانع در برابر آن تلاش می کنند.
بخش اول در کانال ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics