⭕️ ظریف آمریکایی‌ها را به خروج از برجام تهدید کرد.. محمدجواد ظریف در مصاحبه با نشنال اینترست:

⭕️ ظریف آمریکایی‌ها را به خروج از برجام تهدید کرد

محمدجواد ظریف در مصاحبه با نشنال اینترست:
🔹ایران (در مواجهه با اقدامات آمریکا علیه برجام) مسیری را که در برجام تعیین شده طی کرده یعنی به کمیسیون مشترک برجام رجوع کرده است تا مطمئن شویم که کوتاهی‌های ایالات‌متحده در زمینه برجام، چاره‌اندیشی شود.
🔹 این موضوع هم در دولت ترامپ و هم در دولت اوباما، موضوع بحث‌های کمیسیون بوده؛ مثلا صدور مجوز خرید هواپیماهای بوئینگ، 4ماه طول و صدور مجوز خرید هواپیماهای ایرباس 9 ماه طول کشید که به نظر ما، این زمانی طولانی است.
🔹برخی از بخش‌ها(ی اقدامکات آمریکا علیه برجام) حل شد و بخشی هم نه.
🔹اگر نقض عمده‌ای حادث شود که در برجام به آن ناکارایی قابل‌توجه اطلاق می‌شود، آنگاه ایران گزینه‌های دیگر در دسترس دارد از جمله بیرون آمدن از توافق (هسته‌ای)./ دیپلماسی ایرانی

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics