تغییر «ابرقدرت اول» جهان.. چینی‌ها می‌خواهند جای آمریکا را در نهادهای بین‌المللی بگیرند

تغییر «ابرقدرت اول» جهان

چینی‌ها می‌خواهند جای آمریکا را در نهادهای بین‌المللی بگیرند. به همین دلیل پکن دست به کار شده تا قدرت چانه‌زنی خود را در مجامع بین‌المللی افزایش دهد و با پر کردن خلأ حضور آمریکا در کسوت یک ابرقدرت عرض اندام کند. پکن میل دارد چهره ملموس‌تری از «قدرت نرم» خود در نقاط مختلف جهان بدهد. عقب‌نشینی آمریکا و بدبینی دولت ترامپ به چندجانبه‌گرایی فرصت کافی برای عرض اندام به چین داده است. چینی‌ها «فرصت‌شناسان» خوبی هستند و گسترش نفوذ خود را از مجموعه سازمان ملل شروع کرده‌اند...

متن کامل در لینک زیر:
https://t.me/irgeopolitics/3901

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics