آیا کرملین در مذاکرات خود با کاخ سفید با برگ ایران بازی خواهد کرد؟.. بخش اول

آیا کرملین در مذاکرات خود با کاخ سفید با برگ ایران بازی خواهد کرد؟

بخش اول

احمد وخشیته، دانشجوی دکتری علوم سیاسی در دانشگاه دوستی ملل روسیه

پس از خروج آمریکا از برجام، هسته سخت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمریکا را بدعهد و اروپا را غیرقابل اطمینان دانست و از سوی دیگر تلویحا روسیه را شریکی مطمئن برای خود دانست. اما اصلاح‌طلبان همچون گذشته نگاه دیگری به این موضوع دارند و هنوز نیز معتقدند که سبد اروپایی‌ها برای تخم‌مرغ‌هایشان مطمئن‌تر از روسیه است.

در این میان موضعگیری‌های روسیه در مورد خروج نیروهای نظامی از سوریه و همچنین سیاست‌های کرملین در اوپک موجب شد بار دیگر مواضع ضد روسیه از سوی برخی اصلاح‌طلبان که اکنون در بدنه دولت حضور دارند، تشدید شود؛ موضوعی که در صفحه توئیتر یکی از اعضای هیات همراه "بیژن زنگنه" وزیر نفت در بحبوحه‌ی اجلاس اوپک نیز منتشر شد که به سرعت در کانال‌های خبری پخش گردید: «مذاکرات به سختی پیش می‌رود، متاسفانه روس‌ها مثل همیشه در زمان‌‌های حساس جا خالی دادن[د]»

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics