وضعیت پاهای کوهنورد سرمازده در مسیر جنوبی دماوند پس از دو ماه:

وضعیت پاهای کوهنورد سرمازده در مسیر جنوبی دماوند پس از دو ماه:

انجمن پزشکی کوهستان ایران: دو ماه پیش یکی از کوهنوردان کرجی در صعود به قله دماوند بعلت بی احتیاطی دچار سرمازدگی هر دو پا می شود که متاسفانه از درجه 3 بوده و پس از دو ماه منجر به نکروز و قطع تعدادی از انگشتان هر دو پا می شود که در کلینیک طب ارتفاع و پزشکی کوهستان انجمن پزشکی کوهستان ایران مورد عمل جراحی قرار می گیرد.
این کوهنورد طی گزارشی از علل و اشتباهات خود جهت کسب تجربه سایر کوهنوردان نکاتی را بیان میکند که در کانال تلگرامی انجمن پزشکی کوهستان ایران این گزارش درج میگردد.
در ذیل وضعیت پاهای این کوهنورد پس از عمل جراحی (البته با اجازه خود وی) می آید. شاید با دیدن این شرایط تجدید نظری در برنامه های کوهنوردی خود داشته باشیم:
دکتر حمید مساعدیان