سیمون مورو در مصاحبه‌ای چنین می‌گوید:.. انجمن پزشکی کوهستان ایران:

سیمون مورو در مصاحبه‌ای چنین می‌گوید:

انجمن پزشکی کوهستان ایران:
«من از 100 متری قله برادپیک در زمستان در هوای خوب برگشتم. چرا؟
چون ساعت 4 عصر بود و
در زمستان ساعت 5 هوا تاریک می شد!
من می توانستم به قله برسم.
و مطمئن بودم با رسیدن به آن وارد
تاریخ می شوم.
اما برای من مهم این بود که آیا خود من جایی در آن تاریخ دارم؟
و آیا زنده می مانم که از آن لذت ببرم!
بنابراین برگشتم
و با عقلم صعود کردم
و نه با قلبم

انجمن پزشکی کوهستان ایران