آخرین اخبار و دستاورد های علمی پزشکی کوهستان و طب ارتفاع، حوادث کوهنوردی و امداد و نجات کوهستان کشور، دوره های آموزشی و ....اطلاع رسانی خواهد شد. مدیر مسئول انجمن دکتر حمید مساعدیان @DrHamidMosaedian دبیر انجمن دکتر هومن ابراهیمی @DrHoomanEbrahimi
نشانهی کم آبی بدن چیست؟
نشانه ی کم آبی بدن چیست؟
انجمن پزشکی کوهستان ایران: آیا می دانید مهم ترین نشانه کم آبی بدن در چیست؟
در بسیاری از موارد، یك سردرد معمولی علامت كمشدن آب بدن یا به اصطلاح دیهیدراتهشدن ست.
اكثر مردم نمیدانند كه بدنشان به چه مقدار آب نیاز دارد، در واقع بسیاری از مردم بهطور عادی در وضعیت دیهیدراته و با ذخیره آب كم در بدنشان زندگی میكنند.
دیهیدراته شدن پدیدهای است كه در آن آب و الكترولیتها مثل سدیم، كلرید و پتاسیم كه وجودشان برای فعالیت و سلامت بدن حیاتی است، از دست میروند یا از حجم آنها كاسته میشود.
مهمترین علت دیهیدراتهشدن، عدمنوشیدن آب و مایعات به میزان كافی است. سردرد به خودی خود یك بیماری نیست، اما علامتی است كه به ما هشدار میدهد در بدنمان مشكلی به وجود آمده است.
با این حال به طور متوسط مصرف هشت لیوان آب در روز برای یك فرد بالغ در شرایط عادی توصیه میشود. بویژه اگر دچار سردرد شدهاید سعی كنید آرامآرام اما مداوم آب بنوشید تا سردردتان برطرف شود.
در این شرایط آب مثل یك معجون جادویی عمل میكند. اگر با وجود مصرف آب كافی سردردتان ادامه پیدا كرد، قطعا مشكل جای دیگری است و باید با یك پزشك مشورت كنید.
انجمن پزشکی کوهستان ایران