من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii
نزار قبانی در بخشی ازقصیده زیبا و بلند خود «بلقیس» در سوگ همسر عراقی خود که در انفجار یک بمب در بیروت کشته شد، خطاب به سران عرب می
نزار قبانی در بخشی ازقصیده زیبا و بلند خود «بلقیس» در سوگ همسر عراقی خود که در انفجار یک بمب در بیروت کشته شد ، خطاب به سران عرب می گوید :
اگر از فلسطین غمگین
برای ما
ستاره ای یا پرتقالی می آوردند.
اگر از کرانه ی غزه
سنگریزه ای یا صدفی
اگر در بیست و پنج سال
زیتون بنی را آزاد کرده بودند
یا لیمویی را باز گردانده بودند
و رسوایی تاریخ را می زدودند
من
قاتلان تو را سپاس می گفتم.
بلقیس!
اما، آنان
فلسطین را رها کردند
و آهویی را از پا درآوردند...
@kharmagaas